Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی امور باغبانی در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به ویژه در کشورهای آسیایی بیان کرد: کشورهای اروپایی نیز با تکنولوژی‌های پیشرفته به صنعت گلخانه وارد شده اند.

وی  تصریح کرد: در طراحی و ساخت گلخانه امروز ایران به نقطه خوبی رسیده است که برای توسعه این مسیر موانع باید از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته و هموار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی با اشاره به اینکه برای توسعه گلخانه‌ها بخشنامه‌های زیادی ابلاغ شده است، افزود: ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها بسیاری از مشکلات را رفع کرده و علاوه بر آن در جهاد کشاورزی تجربه استان‌ها را در اختیار همه قرار داده می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اضافه کرد: استانداری‌ها می‌توانند براساس تشخیص خود در زمینه توسعه گلخانه‌ها اقدام کنند و از موضوعاتی که همواره مشکل بوده رعایت حریم در موضوع گلخانه‌ها کارشناسی نشده است.

وی اظهار کرد: زمان طولانی شدن تعداد مجوزهای لازم از موضوعاتی است که اگر همه امور تحت عنوان یک بسته گلخانه‌ای در نظر گرفته شود و همه چیز در آن جای گیرد دیگر متقاضی برای گرفتن مجوز نیاز نیست  به اداره کشاورزی مراجعه کند.

طهماسبی گفت: یکی از مسائلی که در گلخانه‌ها باید رعایت شود، تنوع محصولات است به ویژه تقاضای بازار برای محصولات خارج از فصل زیاد است.

وی با اشاره به برخی از شبهات درباره مخرب بودن گلخانه‌ها برای محیط زیست افزود: گازهای گلخانه‌ای ربطی به گلخانه‌های کشاورزی ندارد و گلخانه‌ها نه تنها مضر نیستند بلکه برای محیط زیست مفید نیز هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه گلخانه‌ها بیشترین نقش را درشکل گیری کربن دارند، بیان کرد: اگر گلخانه‌ها نباشند، باید هزینه‌ای برای شکل گیری کربن پرداخت شود در صورتی که با توسعه گلخانه‌ها نه تنها رونق کشاورزی بلکه ترسیب کربن نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ت

قوانین کارشناسی نشده در توسعه گلخانه‌ها باید کنار گذاشته شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد