Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:33:02 GMT

75 طرح هادی روستایی در استان یزد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۲۴۶۴

75 طرح هادی روستایی در استان یزد اجرا شد

به گزارش ایرنا ، علیرضا قربانیان روز سه شنبه به مناسبت سالگرد تأسیس این مجموعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین و در واقع نخستین فعالیت عمرانی بنیاد مسکن در استان اجرای طرح هادی روستایی است که در 40 سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی مطالعه 411 طرح انجام شد.
وی افزود: از این تعداد 45 طرح مربوط به سال 97 بوده ضمن اینکه در سال گذشته 35 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در 75 روستای استان هزینه شده و 27 میلیارد ریال نیز قیر رایگان داده شده توسط دولت، در 61 روستای در حال اجرای طرح ، استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد مسکن یزد از دیگر فعالیت های معاونت عمران روستایی را واگذاری زمین در روستاها عنوان کرد و گفت: متولی واگذاری زمین در شهرها ، اداره کل راه و شهرسازی و در خارج از محدوده با منابع طبیعی است.

** واگذاری 15500 قطعه زمین در روستاها برای ساخت مسکن مناسب
قربانیان اضافه کرد: در 40 سال گذشته در استان یزد 15 هزار و 500 قطعه زمین به منظور ساخت مسکن مناسب واگذار شده که هزار و 700 قطعه آن در سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به وجود بیش از 50هزار واحد مسکونی در حدود 350 روستای بالای 20 خانوار استان خاطرنشان کرد: در واقع بنیاد مسکن حدود بیش از 30 درصد واحدهای مسکونی ، زمین واگذار کرده است.
وی سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی را از دیگر فعالیت ها اعلام و هدف از آن را ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت زمین های روستایی، کاهش و رفع اختلافات حقوقی ، امکان بهره گیری از تسهیلات بانکی ، کمک به توسعه روستایی و فراهم کردن بستر قانونی برای استفاده از خدمات بیان کرد.

** صدور 55 هزار جلد سند برای منازل روستایی استان
این مسئول گفت: در این بخش در 40 سال گذشته حدود 55 هزار سند شامل تمامی واحدهای مسکونی و غیر مسکونی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای واحدهای روستایی و شهری صادر کرده ایم که پنج هزار جلد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و مابقی در روستاها بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد با اشاره به سهمیه سالانه در این بخش ادامه داد: در سال 97 نیز حدود هزار و 200 سند صادر شده که 300 جلد آن مربوط به شهرهاست.

** اجرای طرح حفاظت از بافت های ارزشمند روستایی
قربانیان درباره طرح حفاظت از بافت های ارزشمند روستایی هم با اشاره به فعالیت در هشت روستای استان اظهار داشت: این طرح با هدف حفاظت ، احیا و مرمت بافت های ارزشمند در روستاهایی همچون شمسی ، خرانق ، اسلامیه ، عقدا ، توران پشت ، باجگان اجرا شده و هم اکنون نیز در مزرعه نو در حال اجراست که در مجموع 20میلیارد ریال در این روستاها هزینه شده است.
وی یکی از فعالیت های معاونت بازسازی مسکن روستایی بنیاد را ارائه تسهیلات مقاوم سازی به عنوان یک عملیات پیشگیرانه در مقابل حوادث طبیعی اعلام کرد و افزود: در این بخش تسهیلات 250میلیون ریالی با بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

** پرداخت 26 هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی در روستاها
به گفته وی ، در 40 سال گذشته 26 هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی در روستاهای استان یزد پرداخت شده که هزار و 300 فقره آن مربوط به سال 97 بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد از ساخت 350 واحد مسکونی با تسهیلات کم بهره برای خانواده های کم درآمد در روستا خبر داد و گفت: در کنار کمک به این خانواده ها ، به نوعی فرهنگ صحیح ساخت و ساز در مناطق روستایی را ترویج داده ایم.
قربانیان با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض در سطح استان نیز اظهار داشت: این طرح در سال 97 آغاز شد و در قالب آن 370 فقره تسهیلات 50 تا 80 میلیون ریال به خانواده های که تسهیلات گرفته بودند و توانایی تکمیل خانه هایشان را نداشتند پرداخت شد.

** پرداخت 21 فقره تسهیلات به خانواده های 2 معلولی
وی با بیان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به 21 خانوده 2 معلولی استان از ارائه تسهیلات به واحدهای بوم گردی هم خبر داد و افزود: در این بخش 49 واحد معرفی شده که به 30 واحد تسهیلات 150 میلیون ریالی پرداخت شده است.
وی درباره تسهیلات تعمیرات مسکن هم گفت: در 40 سال گذشته 25 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر واحدهای مسکونی ، ساخت حمام در منازل و ودیعه مسکن و بهسازی مسکن از 50 تا 80 میلیون ریال ارائه شده است.

** ساخت 6 هزار مسکن برای افراد بدون خانه
در بخش دیگر این جلسه ، این مسئول درباره فعالیت های معاونت مسکن شهری از ساخت 6 هزار واحد مسکونی برای افراد بدون خانه در تمامی شهرستانهای استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 150 واحد در سال 97 ساخته شده و 350 واحد هم امسال در در اردکان ، بافق ، تفت ، میبد و مهریز در حال ساخت داریم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد در پایان با اشاره به ارسال تعدادی از ماشین آلات این مجموعه به مناطق سیل زده کشور گفت: بانک ماشین آلات بنیاد مسکن استان ، 40 دستگاه و 50 نیرو فنی و خدماتی دارد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد در روز 21 فروردین سال 1358 همزمان با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 و تأسیس این بنیاد با اختصاص قسمتی از دفتر سومین شهید محراب آیت صدوقی به عنوان نخستین شعبه در کشور آغزا به کار کرد.
1968/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل راه تسهیلات بانکی درآمد ساخت و ساز یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت