Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:03:59 GMT

تولید خودرو ۳۷ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۳۰۶۷

تولید خودرو ۳۷ درصد کاهش یافت

طبق اعلام انجمن خودروسازان ایران تولید انواع خودرو در اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) به ۸۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن (۱۳۹۶) که ۱۳۱ هزار و ۶۵۶ دستگاه بوده، ۳۷.۵ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار در این مدت تولید انواع ون و اتوبوس با کاهش بیش از ۹۰ درصدی، بیشترین کاهش تولید را در اسفند ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس تولید انواع ون در اسفند سال ۹۶، ۱۳۸ دستگاه بوده که میزان تولید آن در اسفند ماه سال ۹۷ به پنج دستگاه رسیده و ۹۶.۴ درصد کاهش تولید داشته است.

پس از آن اتوبوس با تولید ۱۲ دستگاه در اسفند ماه ۹۷ نسبت به ۱۵۲ دستگاه تولید شده در اسفند ۹۶، کاهش تولید ۹۲.۱ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در اسفند ماه سال ۹۷ به رقم ۲۴۸ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۶۴۹ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال ۹۶، کاهش ۸۵ درصدی داشته است.

در این مدت تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس ۴۳ دستگاه بوده است که به نسبت تولید ۱۸۴ دستگاهی در اسفند ماه ۹۶، کاهش ۷۶.۶ درصدی را تجربه کرده است.

علاوه بر این بر اساس آمار‌های اعلام شده تولید انواع سواری نیز در اسفند ماه ۹۷ با کاهش ۳۸ درصدی روبرو شده است. میزان تولید سواری در اسفند ماه سال ۹۷ به ۷۷ هزار و ۱۶۴ دستگاه رسیده؛ در حالیکه میزان تولید آن در مدت مشابه سال ۹۶، ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ دستگاه بوده است.

کمترین کاهش تولید نیز به مربوط به وانت است که از ۵۰۳۴ دستگاه در اسفند ماه سال ۹۶، به ۴۷۵۰ دستگاه در اسفند سال ۹۷ رسیده و کاهش ۵.۶ درصدی را تجربه کرده است.

آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان ایران نشان می‌دهد که هیچ نوع خودرویی در اسفند ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، رشد تولید نداشته است.

همچنین تولید انواع خودرو در ۱۲ ماهه سال ۹۷ نیز کاهش ۳۷.۸ درصدی داشته است؛ به‌گونه‌ای که تولید انواع خودرو از یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۵۶ دستگاه در کل سال ۹۶ به ۹۵۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه در ۱۲ ماهه ۹۷ رسیده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تولید خودرو بازار خودرو خودروسازان قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران