Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:34:42 GMT

سالانه 5 هزار نفر به تعداد کم شنوایان کشور اضافه می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۳۳۹۹

سالانه 5 هزار نفر به تعداد کم شنوایان کشور اضافه می شود

تهران- ایرنا- رئیس انجمن شنوایی سنجی ایران گفت: بررسی های جهانی نشان داده است تا سال 2020، از هر 20 نفر یک نفر درگیر افت شنوایی می شود و در واقع سالانه چهار تا پنج هزار نفر به تعداد افراد کم شنوا در کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، علی قهرمانی روز سه شنبه در یک نشست خبری افزود: هر فرد ناشنوا و کم شنوا اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، 10 میلیارد ریال هزینه به جامعه تحمیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: بحث ناشنوایی و کم شنوایی بسیار مهم تر و متفاوت تر از بیماری های دیگر است. این افراد در سنین پایین دچار اختلال رشد، تکلم و گفتار زبانی شده و در آموزش و کسب شغل دچار مشکل می شوند.
قهرمانی اظهار داشت: بررسی‌های جهانی نشان داده است که درآمد افراد ناشنوا و کم شنوا 33 درصد زیر افراد هم سطح آنها است و شرایط زندگی آنها با توجه به عدم ثبات اقتصادی، دشوار است.
رئیس انجمن شنوایی سنجی با انتقاد از اینکه نبود وحدت رویه بین ساختارهایی که به افراد ناشنوا و کم شنوا خدمات ارائه می‌دهند، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است، ادامه داد: در کشور خدمات غربالگری تشخیص و درمان ناشنوایی و کم شنوایی از 15 سال گذشته آغاز شده و شناسایی نوزاد ناشنوا و کم شنوا فقط در 48 ساعت اولیه زندگی و درمان زودهنگام می تواند وی را از نعمت شنوایی بهره مند کند.
وی با بیان اینکه اختلالات شنوایی نوزادان بسیار پیچیده است، افزود: افراد ناشنوا و کم شنوا از کودکی تا پیری دچار مشکلات عدیده ای در جامعه هستند که باید امکانات حمایتی برای آنها در جامعه از جمله دریافت سمعک و کاشت حلزون با توجه به شرایط اقتصادی امروز درنظرگرفته شود.
اجتمام*9022*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت سمعك ناشنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای اخلاق، نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «آرامش در سکوت» که شامل آثار مهسا خان‌احمدی است، از جمعه هفتم اردیبهشت در نگارخانه کلک خیال برپا می‌شود.

مهسا خان‌احمدی متولد ۱۳۶۳ و کارشناس رشته تصویرسازی و فارغ‌التحصیل کاردانی رشته گرافیک دانشگاه جامع علمی کاربردی است که از سال ۸۰ تاکنون در فعالیت‌ها و مسابقات هنری شرکت کرده است. وی از کودکی از نعمت شنوایی و تکلم بی‌بهره بوده ولی امروز با افتخار به عنوان جوان برتر ایرانی بر سکوی افتخار ایستاده است. وی موفقیت‌های بسیاری در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد از جمله حضور در مسابقات بین‌المللی فنی و حرفه‌ای افراد دارای معلولیت (ابیلمپیک) که مهسا خان‌احمدی به عنوان نماینده ایران در آن شرکت کرد. همچنین شرکت در بیش از ۸۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرها و کشورهای محتلف از جمله بیست و هفتمین دوره مسابقات نقاشی ناشنوایان جهانی در میلان ایتالیا و دریافت لوح تقدیر و شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از جمله فعالیت‌های خان‌احمدی است.

در این نمایشگاه ۲۱ اثر هنری در ابعاد متفاوت با موضوع تعالی انسانی و تکنیک رنگ روغن و اکرلیک به نمایش گذاشته شده است.

«آرامش در سکوت» ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ افتتاح و به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۲۰ در نگارخانه کلک خیال آماده بازدید علاقمندان است. نگارخانه کلک خیال در فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار، طبقه دوم واقع است.

کد خبر 6088374

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور