Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - نماینده مدیران مسئول نشریات دانشگاهی درشورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم معتقد است: تخلفات در انتخابات نمایندگان مدیران مسئول دانشگاه‌ها، ناقض سلامت این انتخابات بوده و برخورد نکردن با آن، اعتراض دانشجویان را به دنبال دارد.

سحر مهرابی، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا از انتشار نامه اعتراضی بیش از 70 فعال نشریاتی از دانشگاه‌های سراسر کشور در خصوص وضعیت برگزاری انتخابات مدیران مسئول کمیته های ناظر بر نشریات دانشگاه های کشور خبر داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: دربسیاری از دانشگاه ها انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر برگزار شده و وزارت علوم در حال جمع آوری گزارش ها برای بررسی در شورای مرکزی ناظر بر نشریات است. در برخی دانشگاه ها تخلفاتی رخ داده که به وضوح سلامت انتخابات را خدشه دار کرده است. طبعا خواست اولیه فعالان نشریاتی از وزارت علوم این است که در برابر بی قانونی ها بایستد، چرا که عدم برخورد در برابر تخلفات بدیهی موجب می شود دانشگاه ها عرصه را برای قانون‌گریزی بیش از پیش باز ببیند.
مهرابی ادامه داد: در یک سال گذشته نمایندگان مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر گزارش های بسیاری از تخلفات دانشگاه ها در خصوص نشریات دانشگاهی تهیه شد و در دبیرخانه شورای مرکزی ناظر ثبت شد. انتظار می رفت برخورد قاطعی از جانب وزارت علوم صورت بگیرد که در عمل چنین اتفاقی رخ نداد.
وی گفت : در حال حاضر نیز یکی از دلایل تخلفات گسترده در برگزاری انتخابات در دانشگاه ها عدم نظارت درست و مسئولانه وزارت علوم و عدم برخورد با تخلفات گزارش شده به آنها است. در وضعیت فعلی نیز برخورد با دانشگاه هایی که تخلفات آشکاری در برگزاری انتخابات داشته اند مهم ترین وظیفه شورا و وزارت است و هرگونه تسامح در این امر اعتراضات گسترده ای را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مدیران مسئول نشریات دانشگاهی همچنین گفت: در اسفندماه سال گذشته نیز در سومین نشست مطبوعاتی فعالین نشریاتی با مسئولین قضایی فراهم شد که دانشجویان مسائل و مشکلات خود را با مسئولین در میان بگذارند، انتظار می رود نتیجه این نشست درک بهتر فضای نشریات دانشگاهی توسط مسئولین باشد.

یادآورم می شود: در نامه فعالان نشریاتی خطاب به معاونت فرهنگی وزارت علوم آمده است: تفسیر سلیقه‌ای مسئولین دانشگاهی از شیوه نامه انتخابات، «عدم صدور مجوز برای برخی نشریات دانشجویی و یا صدور مجوزهای فله ای برای برخی نشریات دانشجویی متعلق به جریانی خاص (از طرق غیرقانونی) و یا مخالفت غیرقانونی و سلیقه ای با انتشار نشریات و یا حذف سلیقه ای مدیران مسئول واجد شرایط رأی از لیست رأی دهندگان و یا عدم برگزاری انتخابات در مهلت قانونی، همه و همه در کنار توقیف و برخورد گسترده با بسیاری نشریات دانشجویی در ماههای اخیر، حکایت از وجود دست های پشت پرده برای مهندسی انتخابات کمیته های ناظر بر نشریات دانشگاهها با هدف حذف جریان مستقل و منتقد نشریات دانشجویی کشور دارد.»

دانشجویان از غلامرضا غفاری خواسته اند « ضمن نظارت دقیق و جدی، دستورات قاطع و فوری برای تأمین حقوق دست اندرکاران نشریات دانشجویی در سطح کشور و مقابله با هرگونه قانون شکنی و ابطال انتخابات کمیته های ناظری که وقعی به مقررات مصوب وزارت علوم نمی نهند، صادر فرمایید. بدیهی است در غیر این صورت مسئولیت تخلفات گسترده صورت گرفته در انتخابات کمیته های ناظر بر نشریات برخی دانشگاهها بر عهده جناب عالی می باشد و امضاءکنندگان این نامه حق هرگونه پیگیری را برای خود محفوظ می دارند.»
** 9221**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نشريات دانشگاهي وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟