Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@22:45:34 GMT

عملکرد بانک در حوزه وصول مطالبات در سال 97

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۳۹۲۸

پول‌نیوز - مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از منفی شدن رشد مبلغ مطالبات غیر جاری بانک، نسبت به سالهای گذشته و تحقق بودجه فراتر از انتظار تعیین شده درطرح ارتقا سودآوری بانک در سال97 خبر داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – با اعلام این خبر ابراز داشت: به حول و قوه الهی و پیگیری های بی وقفه و خالصانه همکاران پر تلاش بانک برای نخستین باردرتاریخ فعالیت بانک شاهد موفقیتهای چشمگیری در مدیریت بهینه مطالبات در سال 1397 بودیم به طوری که موفق شدیم در 17 استان بودجه فراتر از انتظار را محقق نماییم و در 9 استان نیز به بودجه های در حد انتظار و واقع بینانه دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: کسب این دستاورد مهم با استفاده از ابزارهایی چون دستورالعمل نسیم مهر در شرایطی محقق شد که مردم در سال گذشته به لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه بوده و به تبع آن شبکه بانکی کشور با افزایش مطالبات غیرجاری رو به رو بود.

وی تصریح کرد: بررسی های صورت گرفته بیانگر این موضوع است که علیرغم رشد حجم تسهیلات هر ساله و ورود پرونده های جدید به دامنه مطالبات غیرجاری، با لحاظ میانگین رشد طبیعی مطالبات غیرجاری در سنوات قبل (مبلغ 2.317 میلیارد ریال) طبیعتا مبلغ مطالبات در پایان سال 1397 می بایست حداقل به عدد 30.360 میلیارد ریال می رسید که نه تنها این موضوع رخ نداده، بلکه مبلغ 1.858 میلیارد ریال نیز نسبت به ابتدای سال 1396 و مبلغ 819 میلیارد ریال نسبت به سال 1395 کاهش داشتیم که رکوردی جدید برای بانک محسوب می گردد.

مدیر عامل بانک افزود: وضعیت مبلغ مطالبات غیر جاری بانک در ابتدای اجرای دستورالعمل نسیم مهر مبلغ33.404میلیارد ریال بوده که در مقایسه با تاریخ منتهی به 29‏‏‏ اسفند 97،  مبلغ7.219 میلیارد ریال کاهش داشتیم همچنین بودجه مبلغ مطالبات در نظر گرفته شده برای پایان سال 97 از سوی هیات مدیره بانک، مبلغ40.000 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با تاریخ 29‏‏‏/12‏‏‏/1397 ، 13.815 میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 77 درصد از استانهای کشور موفق به تحقق بودجه خود شده اند، ضمن تشکر از معاون حقوقی، هیئت مدیره و تمامی معاونین، مدیران و همکاران عزیز و پرتلاش بانک مهر اقتصاد به ویژه دوایر حقوقی و همکاران وصول مطالبات، ابراز داشت: امیدواریم با شعار " تعامل با نگاه مهربانانه – تصمیم هوشمندانه – وصول مدبرانه " شاهد تحقق دستاورد بزرگتری در این حوزه باشیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مهراقتصاد مطالبات غیر جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از دریافت مبلغ بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدرضا جعفری دوازدهم اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان، از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ برنامه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۹۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی جذب شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای ۵۰۶ نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه از محل تسهیلات در اختیار بنیاد برکت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید، بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد