Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:08:20 GMT

اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از 85 درصد از اراضی گچساران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۰۰۴

اجرای آبیاری تحت فشار در بیش از 85 درصد از اراضی گچساران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان گچساران بالای 85 درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، الیاس تاج الدینی در آئین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم گچساران افزود: در فروردین ماه سالجاری بارش های فراوانی وجود داشت که در برخی از نقاط کشور موجب خسارات زیادی در بخش های مختلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به بارش های خوب در سالجاری امید می رود که در بخش کشاورزی شاهد رونق خوب باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود این بارندگی ها باعث تقویت منابع آبی و رشد خوب علوفه شده است.

تاج الدینی عنوان کرد: تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی از جمله توسعه باغات در اراضی شیب دار، توسعه زنجیره غذایی و توسعه گیاهان دارویی انجام شده است.

وی گفت: تلاش می شود تا بتوانیم با توجه به اهمیت کلزا بیشتر به کشت این گیاه بپردازیم و بهره برداری خوب از مراتع و علوفه یکی دیگر از سیاست های این نهاد در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در شهرستان گچساران بالای 85 درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند.

تاج الدینی بیان کرد: الگوهای مناسب برای کشاورزان تعریف  و در اختیار آنها قرار داده می شود.

سرپرست فرمانداری گچساران نیز در این آئین افزود: جهاد کشاورزی بخش عمده ای از تأمین و امنیت مواد غذایی ر ا بر عهده دارد.

علی خوان پایه ادامه داد: در همین راستا نیز از این دستگاه انتظارات و توقعاتی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل ها و زیر ساخت های بسیار خوب و تلاش های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حوزه کشاورزی باید برای پیشرفت و رونق کشاورزی در این شهرستان تلاش کرد.

سرپرست فرمانداری گچساران تصریح کرد: تبدیل بالغ بر 12 هزار هکتار زمین های دیم به زمین های آبی از جمله اقدامات بسیار ارزنده در سالهای اخیر در حوزه کشاورزی این شهرستان است.

خوان پایه عنوان کرد: با توجه به تخصیص های خوب از منابع آبی در گچساران تغیرات قابل ملاحظه‌ای را شاهد خواهیم بود که این امر همت مردم و مسئولان جهاد کشاورزی را طلب می کند.

وی افزود: با توجه به کمبود صنایع تولیدی در گچساران باید به این بخش توجه ویژه‌ای کرد.

مدیر جدید جهاد کشاورزی گچساران خاطر نشان کرد: تلاش خواهم کرد تا شهرستان گچساران از فرصت های طلایی خود در حوزه جهاد کشاورزی استفاده کرده و این شهرستان را با توجه به شعار سال جاری به رونق تولید برسانیم.

عبدالوهاب پورالحسینی اضافه کرد: این امر تنها با تلاش مضاعف و همدلی و وحدت تمامی پرسنل و دست اندرکاران و مردم منطقه میسر می شود.

به گزارش ایسنا، آئین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم جهاد کشاورزی گچساران با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و برخی از مسئولان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار و از زحمات علی مرادی تقدیر و سید عبدالوهاب پورالحسینی مدیر جهاد کشاورزی گچساران منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبیاری تحت فشار اراضی گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران

سرهنگ ارسلان خادمیان گفت: با مشارکت یگان‌های انتظامی این شهرستان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهر با هماهنگی مرجع قضائی اجرا شد.    وی افزود: در اجرای این طرح ماموران ۱۰ نفر قاچاقچی و ۱۷ نفر معتاد و ۵ نفر از اراذل و اوباش را دستگیر و۲۵۱ دستگاه انواع خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف کردند.   خادمیان تصریح کرد: در ادامه این طرح ۴۰ نفر به جرم سرقت و ۱۸۳ نفر به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف دستگیر و ۲۷۵ مورد حکم جلب اجرا شد.   فرمانده انتظامی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی برابر قانون برای افزایش سطح امنیت و آرامش مردم شریف شهرستان گچساران همچنان ادامه دارد و تاکنون موفقیت‌های خوبی در این راستا داشته ایم وبا مخلان نظم و آرامش مردم برخورد جدی صورت می‌گیرد لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰اطلاع دهند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد