Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:47:08 GMT

طرح اقدام متقابل باید قوی‌ و محکم تدوین می‌شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۱۸۴

طرح اقدام متقابل باید قوی‌ و محکم تدوین می‌شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز (سه شنبه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با طرح اقدام متقابل در برابر آمریکا، گفت: متأسفانه این طرح متناسب با اقدامات آمریکا نیست و لازم بود این طرح به صورت قوی و محکم تدوین می‌شد و این گزارش تهیه شده بیشتر از آنکه یک اقدام متقابل باشد، شبیه به دیپلماسی پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۷ هم برخلاف قوانین بین المللی و عرف جهانی شاخه‌ای از سپاه پاسداران یعنی نیروی قدس را در لیست تروریستی قرار دادند و زمانی که دیدند به هدفشان نمی رسند، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: انتظار این بود که ما هم کل ارتش آمریکا در جهان، منطقه، خاورمیانه و خاور دور و نزدیک را در لیست تروریستی قرار می‌دادیم تا اگر هر زمانی آنان غلطی کنند، ما هم بتوانیم اقدام متقابل قوی علیه آنان انجام دهیم.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید در دفاع از ملت و کشورمان و در مقابل متجاوزانی چون آمریکا کوتاه بیاییم و هر جا که آنان منافع ما را مورد هدف قرار دادند، باید آنان را نابود کنیم.

وی اظهار داشت: ما باید در این طرح می‌آوردیم و اجازه می‌دادیم که توان موشکی کشورمان به بالاتر از ۲ هزار کیلومتر برسد، چرا که فناوری لازم برای این کار و توان این مسئله را داریم و باید آمریکایی‌ها را در هر جای دنیا حتی کاخ سفید به اذعان خودشان و کاخ سیاه از نظر ما مورد هدف قرار دهیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: اگر مجلس ما زودتر از این دست به کار شده بود، شاید کار به اینجا نمی‌رسید، چرا که آمریکایی‌ها ۲۶۰ طرح و لایحه علیه ما تدوین کردند اما با وجود این آنان نباید واقعه طبس را فراموش کنند و بدانند که خدا با ماست و در آینده هم این گونه خواهد بود و قطعاً با این اقدام خود هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

کد خبر 4592718 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد