Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:33:04 GMT

آسفالت؛ مطالبه اصلی شهروندان ایذه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۸۰۵

آسفالت؛ مطالبه اصلی شهروندان ایذه‌ای

به گزارش ایرنا، شهر ایذه یکی از نقاط مستعد در بحث گردشگری در خوزستان است اما از برخی مسایل اولیه و جزیی رنج می‌برد، که یکی از آنها ضعف در آسفالت معابر شهری است.
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع از مهمترین اقدامات شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فقدان آسفالت یکدست در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ایذه موجب نارضایتی شهروندان و رانندگان در این شهر شده است.
شهر ایذه هم از این رویه مستثنا نیست؛ در دوره مدیریت شهردار سابق طرحی با نام نهضت آسفالت در ایذه راه‌اندازی شد و اقدامات خوبی در خصوص آسفالت و لکه گیری معابر نیز رخ داد، اما حدود یک سال و نیم است که این روند با روی کار آمدن شورای اسلامی و شهردار جدید کند شده است.
یک شهروند ایذه‌ای درباره کیفیت آسفالت معابر این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابان‌ها چهار سال است در حالی که در شهر ایذه عمر آسفالت بسیاری از خیابان‌ها از یک دهه هم فراتر رفته است و ایجاد چاله های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان قرار داده است.
محمدرضا مرادی با انتقاد از وضعیت آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر ادامه داد: چاله چوله‌های این شهر به نحوی افزایش یافته که رانندگان باید به صورت مارپیچ در خیابان‌ها حرکت کنند تا اینگونه تا حدودی از شر آنها خلاص شوند؛ این حرکات نیز روزانه چندین تصادف را منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه هر چقدر انتقاد کنیم کسی گوشش بدهکار نیست ادامه داد: تابستان سال 96 شهرداری ایذه به قصد روکش آسفالت، لایه رویین آسفالت اطراف میدان شهدای ایذه را برداشت، و اکنون یکسال و هشت ماه از آن می‌گذرد، 2شهردار بر مسند قدرت نشسته‌اند اما کاری انجام نشده و مردم همه روزه با مشقت از این مسیر پرتردد، عبور می‌کنند.
نیمه بهمن پارسال ، کار لکه گیری معابر شهر ایذه آغار شد و قرار بود تا پیش از عید نوروزی حدود 30هزارمتر مربع از خیابان های این شهر با آسفالت‌ لکه گیری شوند اما همچنان کار نیمه کاره مانده است.
غلامحسین اسدی شهردار سابق ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 20 هزار متر مربع خیابان های این شهر آسفالت شد اما بقیه این عملیات به دلیل بارش باران و فرارسیدن نوروز به پس از تعطیلات موکول شد.
وی افزود: 50 تن قیر دیگر برای این منظور خریداری شده بود که هم اکنون در مخازن شهرداری موجود است و عوامل شهرداری می‌توانند برای آسفالت خیابان ها از آن استفاده کنند.
عضو شورای اسلامی شهر ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:پیشنهاد دادیم لکه گیری خیابان ها با بتن عیار بالا انجام شود، کاری که امروزه در سراسر دنیا در انجام می‌شود.
سید شاهرخ موسوی افزود: وضعیت ناهموار آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر، روزانه مشکلات زیادی برای وسایل نقلیه بوجود می‌آورد که مجموعه شهرداری و شورای شهر خواسته یا ناخواسته در این موارد مقصر هستند.
غلام اسماعیلوندی رییس شورای اسلامی شهر ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در جلسه آینده شورای شهر ایذه آخرین وضعیت لکه گیری معابر را پیگیری و تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.
وی افزود: آسفالت از مطالبه‌های به حق شهروندان است و مجموعه شورای اسلامی شهر ایذه خود را مکلف به برآورده کردن آن می‌داند، البته در این راه مشکلاتی مانند کمبود قیر ما را تا حدودی با مشکل روبه رو کرده بود.
با وجود تماس‌ مکرر خبرنگار ایرنا با سرپرست شهرداری ایذه، وی حاضر به گفت‌وگو در این زمینه نشد.
ایذه با حدود 130 هزار نفر جمعیت در شمال شرق خوزستان واقع است.
9434/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تصادف شوراهای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر شهرداری عضو شورای اسلامی شهر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر کحالی شهردار ناحیه یک در خصوص اجرای این عملیات در بزرگراه شهید باقری گفت: عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت این بزرگراه در محدوده ناحیه یک تا بزرگراه رسالت به متراژ ۳۵۰۰ متر مربع و ۹۳۲ تن آسفالت در حال اجرا می‌باشد.

به گفته کحالی نظارت مستمر بر کیفیت آسفالت معابر، جلوگیری از فرسودگی و تخریب معابر ترددی وسایل نقلیه و افزایش ضریب ایمنی تردد شهروندان از جمله موارد مهم در دستور کار عوامل خدوم ناحیه بوده و هم زمان با اجرای این پروژه نیز در سطح محلات ناحیه بنا به درخواست شهروندان و کارشناسی‌های صورت گرفته لکه‌گیری معابر فرعی، بازسازی و آسفالت‌ریزی نیز انجام شده است.

براساس این گزارش عملیات آسفالت‌ریزی مکانیزه در بزرگراه شهید باقری از ساعت ۲۳ تا ۵ بامداد در حال انجام است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در طی دو هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله