Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:32:43 GMT

کشاورزان 15 استان روز مزرعه را در پیشوا جشن گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۸۸۲

کشاورزان 15 استان روز مزرعه را در پیشوا جشن گرفتند

تهران – ایرنا – همزمان با روز مزرعه، کشاورزان 15 استان کشور در شهرستان پیشوا گرد هم آمدند تا تجربه خود را در روش های بهینه کشت گیاهان علوفه ای در اختیار یکدیگر بگذارند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز سه شنبه با حضور کشاورزانی از استان های تهران، البرز، سمنان، زنجان، اصفهان، مرکزی، فارس، قم، خراسان رضوی و قزوین در روستای چالتاسیون پیشوا و با حضور معاونین زراعت و دامپروری وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، روشهای بهینه کاشت ردیفی ذرت علوفه ای و سیستم آبیاری قطره ای با بیشترین بهره وری در مزارع مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار پیشوا در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم، ترویج تولید علوفه های متنوع با تاکید بر کشت در فصل پاییز، روشهای بهینه کاشت ردیفی ذرت علوفه ای و سیستم آبیاری قطره ای با بیشترین بهره وری، الگوهای متنوع تهیه سیلو با استفاده از انواع علوفه و اثرات تغذیه ای آنها، تصفیه بیولوژیکی پساب دامداری و استفاده از آن به عنوان آب آبیاری غنی سازی است.
حسین عباسی افزود: برگزاری این گردهمایی فرصتی مناسب برای ترویج دستاوردهای تحقیقاتی است تا فعالان و محققان این حوزه، به ارائه و تبادل نتایج آخرین یافته های تحقیقاتی خود در حوزه زراعی و دامی بپردازند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت گلخانه ای قرا ردارد و سالانه 390 هزار تن محصولات گلخانه ای در شهرستان تولید می شود.
وی تصریح کرد: افزایش روز افزون تقاضای محصولات غذایی، توسعه کشت گلخانه ای که از مزیت های به سزایی در مدیریت مصرف آب، کنترل آفات گیاهی، افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برخوردار است را ایجاب می کند.
عباسی تأکید کرد: با تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت استفاده از ادوات مکانیزه در کشاورزی می توان میزان تولید محصولات زراعی را افزایش داده و موجب رونق اقتصاد شهرستان شد.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضرورت داشته و باید با تدابیر و نظارت لازم، از این سرمایه بزرگ حفاظت و حراست شود.
فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان پیشوا گفت: اقلیم خشک شهرستان پیشوا و کمبود منابع آبی ایجاب می کند تا روشهای نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گیرد، شیوه ای که دولت نیز با ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان از آن حمایت می کند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي دامپروري پيشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد