Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – همزمان با روز مزرعه، کشاورزان 15 استان کشور در شهرستان پيشوا گرد هم آمدند تا تجربه خود را در روش هاي بهينه کشت گياهان علوفه اي در اختيار يکديگر بگذارند.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم که روز سه شنبه با حضور کشاورزاني از استان هاي تهران، البرز، سمنان، زنجان، اصفهان، مرکزي، فارس، قم، خراسان رضوي و قزوين در روستاي چالتاسيون پيشوا و با حضور معاونين زراعت و دامپروري وزارت جهاد کشاورزي برگزار شد، روشهاي بهينه کاشت رديفي ذرت علوفه اي و سيستم آبياري قطره اي با بيشترين بهره وري در مزارع مورد بررسي قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار پيشوا در اين مراسم گفت: هدف از برگزاري اين مراسم، ترويج توليد علوفه هاي متنوع با تاکيد بر کشت در فصل پاييز، روشهاي بهينه کاشت رديفي ذرت علوفه اي و سيستم آبياري قطره اي با بيشترين بهره وري، الگوهاي متنوع تهيه سيلو با استفاده از انواع علوفه و اثرات تغذيه اي آنها، تصفيه بيولوژيکي پساب دامداري و استفاده از آن به عنوان آب آبياري غني سازي است.
حسين عباسي افزود: برگزاري اين گردهمايي فرصتي مناسب براي ترويج دستاوردهاي تحقيقاتي است تا فعالان و محققان اين حوزه، به ارائه و تبادل نتايج آخرين يافته هاي تحقيقاتي خود در حوزه زراعي و دامي بپردازند.
وي افزود: در حال حاضر بيش از يک هزار و 300 هکتار از اراضي کشاورزي پيشوا زير کشت گلخانه اي قرا ردارد و سالانه 390 هزار تن محصولات گلخانه اي در شهرستان توليد مي شود.
وي تصريح کرد: افزايش روز افزون تقاضاي محصولات غذايي، توسعه کشت گلخانه اي که از مزيت هاي به سزايي در مديريت مصرف آب، کنترل آفات گياهي، افزايش بهره وري و ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار برخوردار است را ايجاب مي کند.
عباسي تأکيد کرد: با تغيير الگوي کشت و حرکت به سمت استفاده از ادوات مکانيزه در کشاورزي مي توان ميزان توليد محصولات زراعي را افزايش داده و موجب رونق اقتصاد شهرستان شد.
وي بيان کرد: با توجه به محدوديت اراضي کشاورزي، جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي کشاورزي ضرورت داشته و بايد با تدابير و نظارت لازم، از اين سرمايه بزرگ حفاظت و حراست شود.
فرماندار شهرستان پيشوا با اشاره به شرايط آب و هوايي شهرستان پيشوا گفت: اقليم خشک شهرستان پيشوا و کمبود منابع آبي ايجاب مي کند تا روشهاي نوين آبياري و بهينه سازي مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گيرد، شيوه اي که دولت نيز با ارائه تسهيلات بلاعوض به کشاورزان از آن حمايت مي کند.
پيشوا با 80 هزار نفر جمعيت در 45 کيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد

ب‌ه گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان پیشوا برگزار شد.‌

بر اساس این گزارش مراسم باشکوه عزاداری سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی کربلایی حسن حامدی و با حضور حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه و سرگرد علیدوستی جانشین فرمانده سپاه و مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت (ع) و هیأت‌های مذهبی شهرستان پیشوا در مصلی حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

کد خبر 6096500

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی