Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:28:32 GMT

شش اثر جدید کانون پرورش فکری در جشنواره جهانی فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۳۴۴

شش اثر جدید کانون پرورش فکری در جشنواره جهانی فیلم فجر

تهران- ایرنا- دو فیلم بلند سینمایی و چهار انیمیشن جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و دومین بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فجر عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنا بر اعلام مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این رویداد شش روزه‌ بین‌المللی که از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت 1398 در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود، کانون به معرفی و عرضه این شش اثر بلند سینمایی و کوتاه انیمیشن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامد رهنما گفت: فیلم‌های سینمایی «ضربه فنی» اثر غلامرضا رمضانی و «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس در این بازار بین‌المللی برای علاقه‌مندان و مخاطبان ارایه می‌شود.
وی افزود: «شب ترسناک لومو» اثر ساره شفیعی‌پور، «قهرمان» کیانوش عابدی، «باد دوچرخه‌سوار» نازنین سبحان‌سربندی و «سگی که مرض داشت» پروین تجوید، عنوان‌ فیلم‌های انیمیشن کانون است که در این بازار معرفی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بازار فیلم فجر، با هدف ایجاد محیطی برای معرفی، تبلیغ و توزیع فیلم‌های خانوادگی ایرانی و فیلم‌های خارجی انسان‌دوستانه و اخلاقی با تاکید بر پرهیز از فیلم‌های غیراخلاقی از ساعت 11 صبح تا 20 برپا خواهد شد.
رهنما افزود: کانون در این رویداد هنری ضمن تبادل نظر با دست‌اندرکاران حرفه‌ای سینما برای حضور پررنگ‌تر خود در این بازار فیلم به انجام هماهنگی برای نمایش فیلم‌هایش در جشنواره‌های خارجی کودک و بسترسازی و بازاریابی برای فروش فیلم‌های جدید خود به کشورهای شرکت کننده، می‌پردازد. پوستر این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر نیز با تصویری از فیلم «دونده» اثر ماندگار امیر نادری محصول سال 1363 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است. در عین حال قرار است این فیلم در بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره نمایش داده ‌شود.
وی در پایان گفت: آثار پویانمایی ترمیم شده علی‌اکبر صادقی همچون «هفت شهر»، «گلباران» و «من آنم که»، «ملک خورشید»، «رخ» و «زال و سیمرغ» محصول کانون پرورش فکری در بخش کلاسیک این رویداد جهانی به نمایش در می‌آید.
سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 29 فروردین تا 6 اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو میزبان بیش از 200 میهمان خارجی؛ شامل مدیران جشنواره‌ های جهانی، برنامه‌ ریزان یا نمایندگان انتخاب فیلم از طرف جشنواره ها، سینماگران و علاقمندان به سینمای ایران و شرق از حدود 70 کشور است و طی آن قریب به 170 فیلم از بیش از 50 کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.
فراهنگ**9211** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی جشنواره جهانی فجر کانون پرورش فکری فيلم فجر جهاني 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر افزود: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او تأکید کرد: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس  و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او با بیان اینکه امروز در کشور ما هنر حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: باید کشف استعدادها در زمینه هنر از کودکی آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان همراه او  خواهد بود زیرا در لوح وجود او ماندگار شده است.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می گشت به مربیگری  محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند