Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:06:39 GMT

سواد عمومی مردم در حوزه سلامت باید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۷۸۱

سواد عمومی مردم در حوزه سلامت باید افزایش یابد

به گزارش ایرنا، خدابخش مرادی نافچی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان افزود: شمار بالای مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی به معنی افزایش سواد سلامت مردم نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد کارگروه سلامت، تحقق توسعه پایدار بوده که بی توجهی به این مهم، این مقوله میسر نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این در حالی است که در حوزه حاکمیت سه موضوع سلامت، امنیت و اموزش را قانون اساسی تکلیف و حاکمیت نیز برای آن ماموریت تعریف کرده است.
این مسئول ادامه داد: نکته اساسی اینکه برای تحقق این سه مقوله مهم تنها یک دستگاه اجرایی متولی نیست، بلکه برای تحقق برنامه های ترسیم شده در این حوزه ها تقویت همکاری های بین بخشی ضروری است.
مرادی افزود: بر این مبنا، ساز و کارهایی برای عمومی کردن و همکاری های بین بخشی انجام گیرد که این مهم می تواند در برنامه های هفته سلامت بصورت خاص متجلی شود
وی اضافه کرد: طی جلسات آینده بر عملیاتی شدن کارها و اقدامات متمرکز و از گزارش دهی اجتناب شود و تحولات باید بیش از گذشته در دستور کاری دستگاههای اجرایی عضو کارگروه قرار گیرد.
مرادی افزود: امسال بارندگی ها و تدبیر مجموعه عمومی استان موجب شد نعمت به نغمت تبدیل شود و در صورت ادامه همین روند در دیگر فعالیت ها می توان اثر بخشی کارها را بیش از گذشته مشاهده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: انتظار بر این اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه سلامت مدارس را نه تنها در شهر زنجان بلکه در 900 روستای پیگیری و برنامه اجرایی خود را اعلام کنند.
وی اضافه کرد: سلامت کودکان، نوجوانان و دختران در سنین رشد نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و سازکارهای لازم و برنامه عملیاتی ارائه شود.
مرادی اظهار داشت: زنجان به لحاظ گردشگری موقعیت خوبی دارد و بر این اساس استان در نشست غذایی اکو حدود 20 سفر و کاردار از کشورهای مختلف جهان میزبانی می کند و می توان گفت زنجان بین المللی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: برای میزبانی بهترو بهداشت محیط پیرامون باید کیفیت ارائه خدمات بیش از گذشته افزایش یابد و این مهم از سوی دستگاههای متولی امر مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دراین جلسات برنامه ریزی لازم برای حضور یکی از فرمانداران شهرستانها برای بازگوییمسائل بهداشتی و سلامت فراهم و انتظارات مورد نیاز از سوی مدیران نیز مطرح شود.
مرادی افزود: با فرا رسیدن فصل گرما، شرکت های خدمات رسان نظیر آبفار تدابیر لازم به ویژه در مناطق روستایی اتخاذ کنند و برنامه های عملیاتی برای پیشگیری های احتمالی را مورد توجه قرار دهند.
وی اضافه کرد: دستگاه متولی حوزه ماموریت خود است وبه فرمانداران نیز گفته شده مسائل شهرستانی را حل و فصل کنند و به این مهم باید بیش از گذشته توجه شود.
این مسئول ادامه داد: عدم اقدام عالمانه و قانونی و پیشگیرانه به نارضایتی در حوزه ای دردرون استان منجر می شود و مسئولان دستگاهها به این مهم توجه کنند.
مرادی یادآور شد: بر این اساس اقدامات پیشگیرانه ای باید برای مراکز جدید دخانی تبلیغی و اقدامات لازم برای مراکز موجود در سطح استان باید انجام گیرد.
9646/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل آموزش و پرورش استان تعطیلات نوروزی جهان سلامت کودکان معاون سیاسی امنیتی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مدنظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آنها محیط زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا های کشور و شورای عالی استان ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی های جامعه را شناسایی می کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا ها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: کار ها و اقدامات باید به گونه ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور ها مردم باید برای کیسه های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو ها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهر ها تعداد خودرو ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می توانیم از شرکت های دانش بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد