Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: مبارزه با مواد مخدر بدون کار فرهنگی به نتیجه مطلوب نمی رسد از این رو در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی، دستگاه های فرهنگی نیز در امر مبارزه با اعتیاد ورود جدی کنند.

به گزارش ایرنا، سید اصغر تقوی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: نگاه شورای مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیرانه و آگاهی بخش باشد چرا که اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی مهمی است که جوانان به عنوان سرمایه های ملی کشور را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اگر جامعه ای نیروی انسانی خود را از دست دهد حتی با دارا بودن تمامی امکانات، ثروت و قدرت نیز قادر نیست در مسیر توسعه گام بردارد.
تقوی اظهار داشت: مهمترین رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برنامه ریزی در کاهش مصرف مواد مخدر، آموزش و آگاه سازی است لذا در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی، دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان نیز باید ورود جدی داشته باشند.
معاون فرمانداری ورامین گفت: با توجه به رشد آمار اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن نیاز است تا تلاش بیشتر برای مبارزه با این پدیده شوم در جامعه هستیم و اعضای کمیته ها باید ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردن در انجام درست وظایف محوله اهتمام بیشتری داشته باشند .
وی هدف از برگزاری جلسات را ارائه برنامه های مدون جهت تصمیم گیری های موثر در امر مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و گفت: جلسات محل چالش می باشد و باید از خودسانسوری پرهیز کرده و با ارایه برنامه ها و راهکارهای علمی و عملی و کارشناسانه، در جهت سالم سازی و بهبود وضعیت جامعه گام برداریم.
** در پیشگیری از مواد مخدر آموزش نقش به سزایی دارد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: در پیشگیری از مواد مخدر آموزش نقش به سزایی دارد.
امیر محمدی اظهار داشت: در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر بحث آموزش و پیشگیری حائز اهمیت است و در کنار دولت نهادهای خصوصی نیز توانسته اند موفق عمل کنند.
وی به اقدامات صورت گرفته در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی اقدامات گسترده ای از برنامه های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شده است.
محمدی تصریح کرد: اجرای طرح های آموزش مهارت های خود مراقبتی به دانش آموزان و والدین، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری و توانمند سازی روانی، برگزاری نمایشگاه های سیار پیشگیری در مدارس و اجرای طرح های نماد، پاد و ماد در شهرستان و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای در سطح مدارس و اداره اموزش و پرورش از جمله اقدماتی است که در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.
** بیش از 384 معتاد از خدمات مراکز اقامتی استفاده می کنند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از 384 معتاد از خدمات مراکز اقامتی استفاده می کنند.
اعظم هراتی اظهار داشت: در حال حاضر 7 مرکز اقامتی و 9 مرکز MMT در شهرستان ورامین فعالیت می کنند که بیش از 384 نفر از بیماران ماده 15 و16 خدمات دریافت می کنند.
وی از اجرای طرح اجتماع محور محلات به عنوان اقدامات یاد شده در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و گفت: در این طرح ما توانستیم از امکانات و ظرفیت افراد محله جهت مشاوره و آگاهی بخشی در خصوص اعتیاد و عوارض آن استفاده کنیم که خوشبختانه نتایج مثبتی حاصل شده است.
وی از آغاز طرح جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهرستان خبرداد و گفت: طرح جمع آوری معتادین متجاهر در ورامین آغاز شده که طی آن 72 نفر جمع آوری شده اند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مواد مخدر اعتياد ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان