Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:00:19 GMT

همایش مدیران گروه های عربی جهان در اصفهان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۳۱۴

همایش مدیران گروه های عربی جهان در اصفهان برگزار می شود

اصفهان - ایرنا - مدیر گروه عربی دانشگاه اصفهان از برگزاری نخستین همایش بین المللی «مدیران گروه های عربی جهان» در روزهای سوم و پنجم اردیبهشت امسال در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد خاقانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش نخستین بار با حضور بیش از200 نفر از پژوهشگران و تحلیلگران زبان جهان در تالار امام دانشکده زبان های خارجی این دانشگاه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این همایش برای بهینه سازی روش های آموزشی و سبب شناسی زبان و ادبیات عرب از سال80 تاکنون هفت دوره در دانشگاه های مختلف کشور بصورت ملی برگزار شده است.
مدیر گروه عربی دانشگاه اصفهان با بیان این که برنامه ریزی برای برگزاری این همایش از یک سال و نیم پیش آغاز شد، اضافه کرد: ابتدا قرار این بود این همایش بصورت منطقه ای با حضور کشورهای همسایه آسیایی، برگزار و در صورت موفقیت آن، در آینده بصورت بین المللی با حضور مدیرانی از قاره های دیگر جهان برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت ما برای برگزاری این همایش بعد از موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با ثبت در پایگاه استنادی جهان اسلام بعنوان بزرگترین وبگاه استنادی جهان اسلام و تنها پایگاه معتبر سازمان همکاری های اسلامی(ISC) که مقر آن در ایران و شهر شیراز قرار دارد، شروع شد.
خاقانی اضافه کرد: پایگاه اطلاع رسانی نخستین همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعال است.
وی با اشاره به اینکه حدود یکصد مهمان خارجی و یکصد استاد داخلی در این همایش بین المللی شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: حضور مهمان هایی از کشورهای فرانسه، سوئد، اسپانیا، مصر، ترکیه، الجزایر، نیجریه، چین، عمان و قطر در این همایش قطعی شده است.
خاقانی خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر مالزی، اندونزی، کره جنوبی، چین، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، و آمریکا، تجارب بسیاری در حوزه آموزش زبان و ادبیات عربی دارند.
دبیر همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان افزود: بیش از500 نفر از اساتید و متخصصان برجسته زبان عربی جهان، اطلاعات و مطالب این همایش را رصد و پیگیری می کنند و علاقمند به مشارکت در آن هستند اما عوامل مختلفی مانع از حضور آنها در ایران است.
وی گفت: پرداخت هزینه ها، مسائل سیاسی و امنیتی و مشکل سوئیفت موجب حضور نیافتن همه افراد علاقمند در این نشست شده است .
خاقانی با اشاره به انگیزه برگزاری این همایش در ایران و اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان از نظر وزارت علوم جزو پنج دانشگاه بین المللی کشور است و زبان و ادبیات عربی در کشور ما، پیشینه بسیار غنی و افتخارآمیزی دارد.
وی با بیان این که رئیس دانشگاه اصفهان و شهردار این شهر از سخنرانان مراسم افتتاحیه همایش مزبور هستند، خاطرنشان کرد: مهمان و سخنران ویژه این همایش دکتر عمار سلامی(رئیس دانشگاه اسلامی نجف) است.
به گفته وی، بیش از150 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که90 مقاله پذیرفته شده که بیشتر آنها بصورت کنفرانس عرضه و چکیده و سی دی آن نیز به مهمان ها ارائه می شود.
دبیر همایش بین المللی گروه های عربی جهان با بیان این که بیش از70 گروه عربی در دانشگاه های دولتی و آزاد فعالند، تصریح کرد: این همایش در مدت سه روز از صبح سه شنبه سوم اردیبهشت همزمان با روز ملی اصفهان و روز بزرگداشت شیخ بهایی تا عصر پنجشنبه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: ملاقات و عقد قرارداد همکاری مدیران گروه های عربی دانشگاه های جهان با هیات رئیسه و مدیران دانشگاه اصفهان از دیگر برنامه های جنبی این همایش است.
خاقانی گفت: خبرنگارانی از کشور عراق نیز برای پوشش خبری و انعکاس این همایش در150 کانال خبری مجازی و رسانه های عراق و کشورهای عربی نیز در این همایش حضور خواهند داشت.
6027/7150

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جهان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳

رئیس ستاد آزمون‌های اصفهان از برگزاری نوبت اول آزمون سراسر ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در مجموع ۶۴ هزار و ۷۱۹ نفر داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضاعلی نوروزی اظهار کرد: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آن در روزهای هفت و هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش گفت: آزمون گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفر و گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسه آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
وی از خانواده‌ها خواست آرامش فرزندان خود را حفظ کنند و به آنها اضطراب وارد نکنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان افزود: توصیه می‌شود که داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ هماهنگی‌های لازم با سازمان اتوبوسرانی اصفهان صورت گرفته تا با تقویت ناوگان حمل و نقل، تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون در سطح شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی که خارج از شهر است را پوشش دهند.

وی در پایان اضافه کرد: درب تمامی حوزه‌های امتحانی در ساعت هشت صبح بسته خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون سراسری طوری برنامه‌ریزی کنند که تا پیش از ساعات اعلام شده در حوزه‌های امتحانی خود حضور پیدا کنند؛ همچنین از همراه داشتن هرگونه وسیله اضافی از جمله کیف، کتاب، موبایل و جزوه جداً خودداری کنند.

کد خبر 747700

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود