Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@16:01:28 GMT

برزیل به زودی غول تکنولوژی در جهان می‌ شود ؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۳۹۴

برزیل به زودی غول تکنولوژی در جهان می‌ شود ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   بر اساس گزارشی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی IDC می‌توان دریافت که سرمایه گذاری برزیل بخش ارتباطات و فناوری در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد یک رشد و افزایش ۹.۸ درصدی بوده است این بدان معناست که سرمایه گذاری این کشور در توسعه زیرساخت‌های فناوری و مخابراتی به رقم ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که پیش بینی‌های قبلی از یک رشد ۴.۱ درصدی در سرمایه گذاری‌های برزیل در بخش فناوری را تخمین زده بود. از طرفی دیگر، این گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی سایر کشورهای جهان نیز به طور متوسط تا ۶.۷ درصد رشد را در زمینه سرمایه گذاری‌های بخش تکنولوژی و زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری تجربه کرده‌اند.

 

از دیگر جزئیات این سرمایه‌گذاری می‌توان به بخش سخت افزاری و تأسیسات و تجهیزات مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی با سرمایه گذاری ۵۱.۳ درصدی معادل ۲۳.۹ میلیارد دلار و همچنین ۲۶.۲ درصد معادل ۱۲.۹ میلیارد دلار بر روی سرویس‌های آنلاین اینترنتی در این کشور اشاره کرد.

 

برزیل همچنین در بازار نرم افزار نیز تا ۲.۵ درصد معادل ۱۰.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.بسیاری از تحلیلگران بر این باورند با این حجم عظیم از سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی و زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری برزیل در آینده‌ای نزدیک به یکی از برترین و بزرگترین میزبان‌های تکنولوژی در جهان تبدیل خواهد شد.

 

این کشور در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین بازار فناوری در آمریکای لاتین به شمار می‌رود و ۲.۸ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این منطقه را به خود اختصاص داده است که بعد از آن مکزیک با تفاوت فاحشی معادل یک رشد سرمایه گذاری ۲۰ درصدی و آرژانتین نیز با ۷.۵ درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعد از برزیل جای گرفته‌اند.

 

هم اکنون ایالات متحده آمریکا با ۸۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی و فناوری در جایگاه نخست کشورهای جهان و چین با ۲۵۰ میلیارد دلار و ژاپن با ۱۴۰ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون تکنولوژی جام نیوز برزیل مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد و از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود.  

فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در ۹ دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است.

همچنین تیم ملی فوتسال بانون کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد