Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@04:38:59 GMT

نخستین کنگره شعر آیینی در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۴۲۲

نخستین کنگره شعر آیینی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین کنگره شعر آیینی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید موسی حسینی کاشانی» در گفت وگو با خبرنگاران از برگزاری نخستین کنگره شعر آیینی در قم خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا 30 آذرماه بود و شعرهای راه یافته نیز در دو قالب سنتی و آزاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از توحید، قرآن و عترت، اخلاق اسلامی، مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان، مدافعان حرم و مناقب و مراثی ائمه اطهار(ع) به عنوان موضوعات این کنگره یاد کرد.


وی افزود: 1500 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که آمار قابل توجهی به شمار می آید. این آثار در سه مرحله داوری شده تا 14 اثر برگزیده شوند.


حسینی کاشانی زمان برگزاری اختتامیه کنگره را 13 اردیبهشت اعلام کرد و اظهار داشت که 80 اثر شاخص در قالب کتاب چاپ و توزیع می شوند.


وی 450 اثر از 1500 اثر را متعلق به شاعران قمی عنوان کرد و ادامه داد: شاعران آیینی قم در سطح کشور شناخته شده هستند و بر این اساس خواستار برگزاری مستمر کنگره شعر آیینی در این شهر هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم همچنین در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، بر لزوم مستندسازی نیمه شعبان در قم تأکید کرد.


وی خاطرنشان ساخت: هماهنگی لازم با مستندسازان انجام گرفته تا برنامه بلوار پیامبر اعظم(ص) در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.


حسینی کاشانی با اشاره به اینکه قم در نیمه شعبان امسال میزبان 3 میلیون زائر خواهد بود، گفت: بیش از 100 موکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا خواهد شد که 30 تن از آنها به برنامه های فرهنگی اختصاص دارد.


وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی امسال تنها به مسجد مقدس جمکران محدود نمی شود و در نقاط مختلف شهر به ویژه بلوار پیامبر اعظم(ص) دنبال خواهد شد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان خسارت سیل مجلس بارندگی و سیلاب سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن استان بوشهر کنگره شعر آیینی نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در ۵ حوزه امتحانی طبس، فردوس، قاینات، درمیان و بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام سالاری افزود: در این آزمون ۴۰۴ حافظ قرآن شامل ۲۴۹ خانم و ۱۵۵ آقا شرکت کردند.

وی گفت: این آزمون در مرحله کتبی برگزار شد و مرحله شفاهی نیز  تیرماه برگزار می شود. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این آزمون برای رده‌های مختلف سنی برگزار شد افزود:  کوچک‌ترین شرکت کننده در این آزمون دختر ۷ ساله از بیرجند و مسن‌ترین فرد شرکت کننده خانمی ۶۳ ساله از شهرستان فردوس بودند.

دیگر خبرها

  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد