Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:15:29 GMT

مشارکت ۲۱۵ هزار دانش آموز قمی در مسابقات قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۶۴۲۳

مشارکت ۲۱۵ هزار دانش آموز قمی در مسابقات قرآن کریم

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: ۲۱۵ هزار دانش آموز قمی در مسابقات قرآن کریم مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حمیدرضا شیخ ‌الاسلام» امروز(سه شنبه 27 فروردین) در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، تعداد دانش آموزان استان قم را 255 هزار تن عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: ‌15 هزار تن در مقطع پیش ‌دبستانی و 70 هزار نفر در پایه‌های اول و دوم ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که شرایط حضور در فعالیت‌های قرآنی را ندارد اما بیش از 160 هزارنفری دانش‌آموزان در حوزه فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرارگرفته است.


وی تصریح کرد: 72 هزار دانش آموز استان در 6 رشته قرآنی مشغول به فعالیت هستند و بیش از 215 هزار تن نیز در رشته های قرآنی آموزش و پرورش شرکت کردند.


شیخ الاسلام از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را در 14 رشته مختلف خبر داد و مهمترین هدف از این مسابقات را ایجاد فضای رقابت و انگیزه برای بهبود فعالیت های قرآنی دانش آموزان عنوان کرد.


وی با اشاره به اعزام 38 نفر از دانش آموزان قمی فعال در رشته های قرآن به مسابقات کشوری گفت: مسئولیت کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم بر عهده اداره آموزش‌وپرورش است و هرچند تاکنون هیچ اعتباری به این اداره اختصاص نیافته است اما تلاش می‌کنیم تا کارهای مرتبط با فعالیت‌های آموزشی ستاد توسعه فرهنگ قرآنی بر زمین نماند.


مدیرکل آموزش و پرورش قم ادامه داد: 44 هزار دانش آموز قمی در برنامه درس هایی از قرآن کریم که توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار می شود، مشارکت کرده اند و 49 هزار تن نیز در سطح کشور به صورت روزانه یک حزب قرآن کریم را ختم می کنند.


وی نقش فرهنگیان را در ترویج آموزه های قرآنی بسیار مهم توصیف کرد وخاطرنشان ساخت: 390 تن از فرهنگیان استان قم برای شرکت در دوره آموزشی تخصصی قرآن کریم اعلام آمادگی کرده اند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کمک به سیل زدگان مسابقات قرآن مجلس بارندگی و سیلاب خبرگزاری شبستان آموزش و پرورش قم حسین شیخ الاسلام قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزار و ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در استان اجرا می‌شود.   معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.   همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت: در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت