Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، منصور غلامی در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز سه‌شنبه مجلس و در پاسخ به سوال محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در خصوص علت عدم توجه به توسعه و تصویب رشته‌ها و حمایت از آموزش‌های کاربردی و مهارتی گفت: در حوزه دانشگاه جامع علمی کاربردی با تلاش صورت گرفته تغییرات مثبت و حمایت‌های خوبی را در توسعه این دانشگاه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمایت وزارت علوم از ایجاد رشته‌های کاردانی و کارشناسی مهارتی یادآور شد: همچنین طرح‌های مهارت‌افزایی از مباحث مورد توجه ما بوده ما همچنین ایجاد رشته‌های جدید، تجدیدنظر در رشته‌های قبلی و حمایت از تشکیل و تکمیل آزمایشگاه‌های فنی را داشته‌ایم و در رابطه با حمایت از این دوره‌ها برنامه داریم. البته لازم است مشوق‌هایی برای استقبال از داوطلبان ورود به دانشگاه و دوره‌های مهارتی داشته باشیم تا رغبت آنها افزایش پیدا کند.

وزیر علوم در ادامه یادآور شد: با انتقال دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش به آموزش عالی عدم تطابق‌هایی را داشتیم البته ما تلاش خود را برای تقویت این دانشگاه به کار بردیم که از جمله آن افزایش واحدهای مربوطه در شهرستان‌ها و همچنین ایجاد شورای برنامه‌ریزی آموزش‌های عالی فنی در دانشگاه‌ها بود. ما تعداد کل رشته‌ها را افزایش دادیم. در سال ۱۳۹۵، ۳۳۴ رشته کارشناسی ناپیوسته مهارتی داشتیم که تعداد آنها در سال ۱۳۹۷ به ۶۶۲ رشته کارشناسی ناپیوسته رسید. بنابراین در جهت تقویت این دانشگاه و ارتقای مهارت‌های کاری تلاش کردیم و ۱۰ رشته کارشناسی جدید را به این دانشگاه دادیم که کار نسبتاً خوبی بود.

غلامی با اشاره به موافقت وزارت علوم با ایجاد واحدهای جدید در شهرستان‌های مختلف اظهار کرد: همچنین آموزش‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های مجازی برای این دانشگاه‌ها ترتیب داده شد و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و تقویت از طریق تفاهم‌نامه و قرارداد نیز انجام می‌شود. ما همچنین دبیرخانه نظام مهارتی را در این دانشگاه ایجاد می‌کنیم و آن را به دانشگاهی مورد توجه و استقبال داوطلبان تحصیل در دوره‌های مهارتی تبدیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: توقف مراکز دانشگاه علمی – کاربردی عموماً در مورد واحدهای وابسته به دستگاه‌های دولتی بوده که نوعاً به کارمندان و مستخدمین دستگاه‌ها مدرک می‌دادند که خیلی وقت‌ها هم مرتبط نبوده است اما مراکز خصوصی مورد حمایت قرار گرفته و اساسنامه جامع برای آنها تدوین شده و تلاشمان این است که دانشجویان در محیط کار واقعی آموزش ببینند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی