Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مناطق سیل زده از نظر بیماری های عفونی در شرایط پایدار قرار دارند و هیچ گونه طغیانی صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا دکتر ایرج حریرچی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اردوگاه سیل زدگان جواد الائمه(ع) حمیدیه در خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ گونه طغیانی به ویژه شپش در مناطق سیل زده به وجود نیامده و نگرانی وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اهواز را با توجه به شدت حادثه بی نظیر خواند و افزود: این داوری بر اساس بازدیدهای همکاران سازمان بهداشت جهانی منطقه در خوزستان، لرستان و گلستان است که درخواست رسمی انتقال تجربه و روش های کار را دارند.
حریرچی ادامه داد: عمده اقدامات ناشی از همت و تلاش کارکنان و مدیران و آمادگی زیرساخت ها پس از اجرای طرح تحول سلامت است به گونه ای که امکانات ، تجهیزات و دارو مهیا بود و برنامه ریزی مناسبی انجام شد.

** بازسازی روانی و نشاط اجتماعی سیل زدگان باید مورد توجه قرار گیرد
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: یکی از مهمترین عنصرهایی که در ادامه باید مورد توجه قرار گیرد بازسازی روانی و نشاط اجتماعی مردم سیل زده است چون بر اساس تجربه بین المللی، ممکن است آسیب های اجتماعی بروز کند.
وی گفت: در شهر اهواز نیز نگرانی هایی از وضعیت فاضلاب وجود دارد و همچنین با توجه به گرمای اهواز که در پیش داریم از نظر برخی بیماری های عفونی باید پیشگیری لازم و مراقبت انجام شود.
حریرچی ادامه داد: مهمترین حمایت وزارت بهداشت، تامین نیرو، تجهیزات و پشتیبانی است که اقدامات متعددی انجام داده و وزیر بهداشت نیز 11 بار از مناطق سیل زده بازدید کرده است.
وی همچنین گفت: در صورت نیاز باز هم بیمارستان صحرایی در مناطق سیل زده برپا می شود.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به خوزستان ، بیمارستان صحرایی 24 تختخوابی را در شهر بستان بهره برداری کرد و از اردوگاه سیل زدگان جواد الائمه(ع) در شهرستان حمیدیه در غرب اهواز دیدن کرد.
تاکنون 270 روستا در خوزستان ناشی از طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده و 120 هزار نفر در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسینیه ها، چادرها، و دیگر مکان های اسکان اضطراری اسکان یافته اند.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل خوزستان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع گرد و خاک همرفتی از اواخر وقت امروز؛ دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه ای و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی روی کشورهای همسایه و تاثیر آن بر مناطقی از استان از اواخر وقت امروز دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه هفته جاری در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تاثیر گرد و خاک عراقی بر برخی مناطق استان به ویژه بخش های غربی و مرکزی هستیم.

محمد سبزه زاری افزود: به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش بادهای جنوبی، از شدت گرد و خاک کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از اوایل وقت فردا تا اوایل وقت چهارشنبه، احتمال گرد و خاک خارجی وجود دارد.

سبزه زاری با بیان اینکه طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست، گفت: در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان یادآور شد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، به طوری که روز جمعه نسبت به امروز بیش از 10 درجه افت دما در اغلب مناطق استان را تجربه خواهیم کرد؛ شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

سبزه زاری تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با 40.2 و ایذه با 13.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز 39.7 و حداقل 25.2 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گزارش تسنیم، امروز؛ دوشنبه مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و مدارس نوبت بعدازظهر و تمام مقاطع شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه، شوش و کرخه به دلیل گرد و غبار امروز دوشنبه غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز از مراجعه یک هزار و 69 نفر به بیمارستان به دنبال مشکل تنفسی ناشی از گرد و غبار خبر داد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم