Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - مديرکل بنياد مسکن انقلاب آذربايجان غربي گفت: براي مقاوم سازي و بهسازي واحدهاي مسکوني روستايي در اين استان تاکنون بيش از 104 هزار پرونده براي متقاضيان تشکيل شده است.

به گزارش ايرنا، محمود بدلي روز سه شنبه در آيين بهره برداري از يک واحد مسکن روستايي مقاوم سازي شده در روستاي «صوفيان» شهرستان اشنويه اظهار داشت: اين واحد مسکوني يکهزار و 407امين واحد مقاوم سازي شده روستايي در استان است که در قالب طرح مقاوم سازي مسکن روستايي به بهره برداري رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از مجموع پرونده هاي تشکيل شده براي متقاضيان مقاوم سازي تاکنون بيش از 78 هزار نفر از محل تسهيلات طرح ويژه بهسازي مسکن روستايي، منازل خود را مقاوم سازي کرده اند.
بدلي اضافه کرد: اين واحدها با اعتباري بالغ بر هفت هزار و410 ميليارد ريال از محل تسهيلات بانکي و 18 هزار و 525 ميليارد ريال آورده متقاضيان احداث شده است.
وي گفت: طرح بازسازي و مقاوم سازي با هدف ايمن سازي منازل روستايي اجرا مي شود و در اين راستا نيز همکاري هاي لازم با دفتر مشارکت هاي حساب 100 حضرت امام (ره) براي رسيدگي به منازل نيازمند نوسازي انجام مي گيرد.
وي اضافه کرد: ايجاد مقاومت لازم براي مقابله با تلفات در حوادثي نظير زلزله و حفظ زمين هاي زراعي و طبيعي مهمترين هدف اجراي طرح مقاوم سازي و نوسازي مسکن روستايي بوده و اجراي آن نيازمند همراهي بيشتر روستانشينان است.
بدلي اعلام کرد: از نظر بنياد مسکن هر واحد مسکوني که در ساخت آن مشخصات کامل فني آيين نامه 2800 مقررات ملي ساختمان رعايت نشود، مسکن غيرمقاوم ناميده مي شود و نيازمند مقاوم سازي است.
به گزارش ايرنا، اين واحد مسکوني روستايي که با حضور فرماندار اشنويه و شماري از مسوولان اين شهرستان به بهره برداري رسيد، داراي 150 مترمربع زيربنا بوده و با 250 ميليون ريال تسهيلات بنياد مسکن و 650 ميليون ريال آورده شخصي احداث شده است.
اشنويه داراي 77 روستا بوده که 47 روستا در بخش مرکزي و 30 روستا در بخش نالوس اين شهرستان واقع است؛ اين شهرستان در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و در امتداد مرزهاي ايران با کشورهاي ترکيه و عراق واقع است.
بيش از 258 هزار واحد مسکن روستايي در آذربايجان غربي وجود دارد که حدود 30 درصد آن تاکنون مقاوم سازي شده است.
9870/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود

 دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.   آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.   روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.   علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفت وگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.   وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.   دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود