Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: مکانيابي مناسب و تغيير در شيوه ساخت و ساز از مواردي است که بايد براي رويارويي با سيل در نظر گرفته شود.

به گزارش عصر سه شنبه تارنماي وزارت راه و شهرسازي، مازيار حسيني افزود: اصلي‌ترين مساله اين است که بتوان فاصله ساخت و ساز در کشور را با ساخت و ساز در دنيا که هم مصرف انرژي پايين‌تر و هم کيفيت بالاتري دارد و در عين حال، سرعت ساخت وساز در آن بالاست، کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين دليل تلاش مي‌شود سيل اخير به فرصت تبديل شود و ساختمان‌هايي که بعد از سيل ساخته مي‌شود نمونه و الگو باشد.
وي استحکام‌بخشي بيمارستان‌ها را بويژه در مواقع بحران ضروري برشمرد و گفت: تغيير در روش‌هاي ساخت، موجب مي‌شود ساختمان‌هاي پراهميت در مواقع بحران همچون زلزله بتوانند سرويس‌دهي مناسبي داشته باشند.
حسيني گفت: موضوع صنعتي سازي ساختمان و ارتقاي فناوري ساخت که هم زمان را کوتاه مي‌کند و هم کيفيت را بالا مي‌برد، جزو دستورکارهاي اساسي معاونت مسکن و ساختمان است.
به گزارش ايرنا، بارندگي هاي شديد و سيل از بيست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان هاي کشور را درگير کرد.
استان هاي گلستان، مازندران، ايلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختياري و کهگيلويه و بويراحمد در شرايط اضطراري قرار گرفتند.
وزير کشور يکشنبه (بيست و پنجم فروردين ماه) در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، ميزان خسارت سيل را تا 35 هزار ميليارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بيش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگير سيل شد.
** مقررات ملي ساختمان اصلاح مي‌شود
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي از ايجاد تغييرات در مقررات ملي ساختمان خبر داد و گفت: وزير راه و شهرسازي در جلسه‌اي که با شوراي تدوين مقررات ملي داشت به صراحت بيان کرد که بايد آيين‌نامه‌ها و فعاليت‌هاي مهندسي بازنگري شود.
اين مسئول افزود: ساختمان‌هاي کنوني متاسفانه مصرف انرژي بالايي دارد و در عين حال از عمر کوتاهي نيز برخوردار است و بايد تلاش کنيم با راهکارهايي که در دست داريم عقب‌ماندگي‌ها از کشورهاي پيشرفته در اين بخش را جبران کنيم؛ بنابراين آيين نامه‌هاي ملي ساختمان تغيير مي‌يابد.
به گزارش ايرنا، مقررات ملي ساختمان مجموعه اي است از ضوابط فني، اجرايي و حقوقي الزامي براي طراحي، نظارت و اجراي عمليات ساختماني اعم از تخريب، نوسازي، توسعه بنا، تعمير و مرمت اساسي، تغيير کاربري و بهره برداري از ساختمان که به منظور تامين ايمني، بهره دهي مناسب، آسايش، بهداشت و صرفه اقتصادي فرد و جامعه وضع مي شود.
وزارت مسکن و شهرسازي طبق ماده 33 قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان، وظيفه تدوين مقررات ملي ساختمان را به عهده دارد.
اين وزارتخانه با تشکيل «شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان» متشکل از استادان و صاحبنظران کشور به منظور نظارت بر تهيه و هماهنگي بين مباحث از حيث شکل، ادبيات، واژه‌پردازي، حدود و دامنه کاربرد، شرايط لازم براي تدوين اين مقررات را به وجود آورده است.
«رعايت نشدن مقررات ملي ساختمان» يکي از مسائل و چالش هاي راهبردي بخش مسکن است که مهرماه پارسال در برنامه هاي پيشنهادي «محمد اسلامي» گنجانده شده بود تا به عنوان وزير راه و شهرسازي از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد بگيرد.
اقتصام*3061*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران