Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجراي غمباري است تضييع حقوق شهروندي ؛ چه آن زماني که برخي با حفر چاه هاي غير مجاز موجبات کم آبي را پديد مي آورند و يا با ايجاد کارخانه هايي در اطراف آبيک و عدم رعايت قوانين زيست محيطي باعث آلودگي هوا مي شوند و چه با صدور مجوز معدن در تنها نقطه پاک شهر آبيک که همان شمال اين شهر مي باشد؛ موجب مي شوند يک آلايندگي ديگر به تهديدهاي شهرستان آبيک اضافه شود و مردمي که چاره اي جز اعتراض و دادخواهي از قانون ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري آريا؛ چندي پيش شاهد زنجيره انساني از کوهنوردان، دوستداران طبيعت و محيط زيست و قشرهاي مختلف مردم در اطراف پيغمبرکوه بوديم که خواستار عدم صدور مجوز براي معادن و توقف فعاليت معادن در پيغمبرکوه شهر آبيک بودند .
عمده خواسته آنان اين بود که ظرفيت آلاينده‌ها در شهر آبيک پر شده و بيش از اندازه نيز شده است .
آبيک ديگر گنجايش فعاليت واحدهاي مختلف از جمله معادن را ندارد و لازم است به داد مردم برسند و مسئولان تدبيري کنند .
مسئولان و دستگاه قضا بويژه دادستان جوان و حامي مردم شهرستان اجازه ندهند بام آبيک به عنوان تنها تنفسگاه شهر آبيک، و تنها ضلع از مربع محيطي شهرستان که از آلاينده ها در امان مانده تخريب شود .
نبايد به گونه اي شود که زمينه تخريب مسيل ها و آبروها ايجاد شود و موجبات وقوع سيل و سيلاب فراهم شود.
زنجيره انساني حامي محيط زيست خواهان لغو معادن پيغمبرکوه از جمله معدن 181 هکتاري و يا حتي الامکان انتقال به مکان ديگري بودند.
در واقع معتقدند اگر اين ماجرا را بي خيال شوند و ماجرا ادامه پيدا کند به سرنوشت آلودگي ناشي از نيروگاه شهيد رجايي، ريزگردها، شهرک صنعتي، گاوداري‌ها، مرغداري‌ها، کارخانه سم و کک‌پزي و بسياري از آلاينده هايي که موجبات تهديد سلامت مردم را فراهم کرده اند دچار شده و يکي بعلاوه چند ده  آلاينده محيط زيست و هوا و آب و خاک را خواهيم داشت و اين اصلا مناسب ملت فهيم و قدرشناس شهرستان آبيک نيست .
مردمي که امام جمعه فقيد آبيک حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي (ره) که يکي از معترضين اصلي فعاليت معادن بود و هم اکنون در آستانه سالگرد ارتحال او هستيم ، به مسئولان سفارششان را‌ کرد و گفت" مسئولان قدر اين مردم شريف را بدانند " و لازم است تدبيري اساسي و کاملا به نفع مردم در اين باره انديشيده شود چه مسئولان دولتي در استان و شهرستان و چه شورا و شهرداري که هنوز شاهد موضعي قاطع و رسمي و‌ ملموس از سوي آنان نبوده ايم  و سکوت شوراي شهر آبيک در اين مقطع اصلا زيبنده منتخبين مردم نيست و اين در حالي است که مردم پا ميدان گذاشته اند تا خود حامي پيغمبرکوه باشند و به نظر مي رسد حضور قاطع منتخبين مردم در کنار آنان کوچکترين کاري است که مي تواند اتفاق بيفتد.  
البته در خصوص مجوزها نيز روز گذشته با همکاران خبري ام از استاندار پيگير شديم که قول دادند در اين باره نظر کارشناسي را اخذ و تصميم مي گيرند اگر نظر کارشناسان بر اين باشد که معادن آسيب زا هستند مي توان اميدوار بود لغو مجوز شوند.  

حال که معترضين با امضاي طوماري، از مسئولان استان قزوين توقف فعاليت معادن به ويژه معدن 181 هکتاري و جلوگيري از صدور مجوز جديد معدن در بام شهر آبيک را خواستار شده اند بايد ديد مسئولان استاني چه عملکردي خواهند داشت و مسئولان شهرستان چگونه پيگيري مي کنند .
 مبادا کارشناسان نظري غير کارشناسانه بدهند و کار بالا بگيرد.

✍سيدفرهاد حسيني

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معدن آبيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند