Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:04:38 GMT

وزیرخارجه مغرب:دنبال راه حل واقعی برای صحرای غربی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۶۲۶

وزیرخارجه مغرب:دنبال راه حل واقعی برای صحرای غربی هستیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه مغرب اعلام کرد که کشورش دنبال راه حل واقعی برای موضوع صحرای غربی است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، ناصر بوریطه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک خواستار تلاش تمامی طرف های ذیربط برای دستیابی به یک راه حل در این زمینه شد.
وی همچنین به نشست های مربوط به صحرای غربی اشاره کرد و گفت: مغرب از ابتدا با این موضوع رفتاری واضح و روشن داشته و خواهان پایان یافتن این نزاع منطقه ای است که از مدت ها پیش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه مغرب افزود: اگر طرف های دیگر تمایل واقعی داشته باشند، مغرب طرح حکومت خودمتخار را روی میز قرار می دهد.
صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که جبهه آزادی ‌بخش پولیساریو و پادشاهی مغرب بر سر کنترل آن مناقشه دارند.
جبهه پولیسارو در سال 1976 از تشکیل کشوری به نام جمهوری صحرا به مرکزیت العیون خبر داد که این خود با درگیریهایی در منطقه همراه بود زیرا مغرب مخالف این امر بود.
مغرب نوعی خودمختاری به صحرای غربی پیشنهاد داده اما جبهه پولیساریو خواستار برگزاری همه پرسی با نظارت سازمان ملل برای استقلال جمهوری دموکراتیک عربی صحرا است.
شبد**1480**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مغرب صحراي غربي پوليساريو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اوقات شرعی شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج