Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته ساکنان منطقه لواسان فعالیت دوتن از اعضای فراکسیون امید، در منطقه شمیرانات به‌گونه‌ای است که متولیان ساخت و ساز غیرمجاز بسیار دلگرم شده و همچنان به کارشان ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ بدون شک یکی از خبرسازترین مناطق سال ۹۷ در استان تهران، منطقه شمیرانات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلاسازی‌های غیرمجاز، زمین‌خواری، ساخت‌وسازهای بدون مجوز، تجاوز به حریم رودخانه در شمیرانات که طی دهها سال صورت گرفته بود، در ماههای آخر سال ۹۷ توجه بسیاری از رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد و از سوی برخی افراد به رسانه‌ها کشیده شد.

حجت‌الاسلام سیدسعید لواسانی امام‌جمعه لواسان که خود را پرچمدار مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه معرفی کرده بود، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تخلفات گسترده و ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد که در بسیاری از تخلفات صورت گرفته مسئولین لواسان تحت فشار مقامات مافوق قرار می‌گیرند و به محض اینکه دستگاهها در لواسان برای برخورد و تخریب اقدام می‌کنند، افرادی از فلان نهاد یا فلان وزارتخانه تماس می‌گیرند که چرا تخریب می‌کنید؟

در همین زمینه، در پی تماس تلفنی برخی از شهروندان منطقه شمیرانات با خبرنگار ما ردپای ۲تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیده می‌شود که ضرورت دارد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و دستگاه‌های نظارتی به این مساله توجه جدی نشان دهند.

بنابر اظهارات شهروندان لواسان و شمیرانات، دوتن از نمایندگان لیست امید، فقط و فقط در این منطقه حضور پررنگی دارند و دخالت‌های پنهانی آنها منجر به ساخت و سازهای غیرمجاز و مایه دلگرمی سوداگران در این شهر شده است.

«س» نامی آشنا برای مردم شمیرانات است و مردم به‌خوبی وی را می‌شناسند که چگونه حمایت‌هایش از سرمایه‌داران و برخی ملاکان بزرگ و بنگاه‌داران باعث شده به راحتی و بدون هیچ نگرانی، به صورت غیرمجاز ویلاسازی کنند.

اهالی این منطقه می‌گویند: همچنین در یک مورد تخلف ساختمانی به‌گونه‌ای است که فردی در منطقه سبو بزرگ معروف به «سرخ پشته»، در حریم شهر و کاملاً بدون پروانه ظرف چندماه چندین هزار متر ویلاسازی کرده است، این بنا هم در کمیسیون بدوی (ماده ۱۰۰) و هم تجدیدنظر محکوم شده و حکم تخریب ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

نامبرده که گفته می‌شود مشاور «ش» عضو فراکسیون امید می‌باشد، جزو گروه مشاوران دفتر نمایندگان مجلس در لواسانات است.

بررسی خبرنگار شبکه دانا حاکی است بعد از ابلاغ رأی ماده ۱۰۰، پروژه ساخت ویلا متوقف شده بود اما با نهایت تأسف، با تهدید برخی از افراد در مجلس شورای اسلامی و لیست امید، ملک مذکور که در مرحله فونداسیون و اسکلت فلزی متوقف شده بود، امروز علاوه بر دیوارچینی، سقف ساختمان آن هم زده شده است.

دفتر نمایندگان تهران در منطقه لواسان نیز در محله احمدآباد و عمارت بوستان هم که محل رفت‌وآمد همه نمایندگان می‌تواند باشد اما به نوعی به دفتر اختصاصی «س» تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زمین خواری شمیرانات فراکسیون امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد: در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 847207 منبع: تسنیم برچسب‌ها مهرداد بذرپاش خبر مهم مسکن

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان