Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:47:35 GMT

چشم‌بادامی‌ها از بازار تلفن همراه ایران دل می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۸۴۶

چشم‌بادامی‌ها از بازار تلفن همراه ایران دل می‌کنند؟

این شایعات در حالی در چند روز اخیر منتشر شده که بازار ایران میزان فروش قابل توجهی عاید این شرکت‌ها کرده و از سوی دیگر نبود نمایندگی و حضور رسمی اپل در بازار ایران توانسته شرایط خوبی را نصیب تلفن‌های همراه اندرویدی کند.

البته یکی از موضوعاتی که برخی افراد سند خروج شرکت‌های خارجی تلفن همراه از بازار ایران می‌دانند، عدم تبلیغات بصری در خیابان‌ها و محدوده بازار تلفن همراه است که بررسی‌ها نشان از آن دارد که از سال گذشته مجلس در تصمیمی مصوب کرد که برندهای وارداتی و خارجی حق تبلیغ به صورت بصری در سطح شهر را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارجی‌ها جایی نمی‌روند

در این رابطه ابراهیم درستی- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه - به ایسنا گفت: تا امروز هیچ یک از شرکت‌های فعال در بازار ایران نامه و اطلاعیه‌ای مبنی بر خروج از بازار ایران را اعلام نکرده‌اند و با توجه به شرایط بازار به نظر نمی‌رسد که شرکتی حاضر به ترک این بازار باشد.

وی در رابطه با شایعات منتشره اظهار کرد: هر چند وقت یک بار شایعات اینچنینی در بازار منتشر می‌شود اما تنها شایعه‌ای بیش نیست و بازار نسبت به این شایعات واکنشی نشان نمی‌دهد.

در همین رابطه محمدمهدی میرمهدی - رئیس اتحادیه فناوران رایانه - نیز گفت: در حال حاضر اخباری مبنی بر خروج شرکت‌های به‌نام از بازار تلفن همراه نیست و طبق آخرین اخبار شرکت‌های طرف قرارداد با برندهای به‌نام جهانی درصدد تقویت همکاری و بازار خود هستند.

نکته قابل توجه در رابطه با اعلام چنین شایعاتی در شرایط فعلی آن است که در بازارهای مختلف نیز شایعات اینچنینی مبنی بر عدم واردات کالا به کشور دست به دست می‌شود و به ترفندی برای افزایش حجم فروش به واسطه ترس مردم از آینده بدل شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تلفن همراه قیمت تلفن همراه ثبات قیمت بازار تلفن همراه اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه در طول دو ماه اخیر یک روند صعودی را به خود گرفته که موفق شده است در دو ماه اخیر شاخص کل چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد رشد را ثبت کند و سه ریز موج صعودی را شاهد بودیم و به نظر می‌رسید محدوده حمایتی فعلی که تقاطع یک خط روند صعودی داینامیک است و همچنین ترما ۳۴ کندلی می‌تواند نقطه برگشت بازار رو به بالا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار نیاز به محرک و اخبار بنیادی دارد تا بتواند دوباره در مسیر صعودی و سقف تاریخی خود در ماه‌های آینده پیش از فصل مجامع حرکت کند خوش بین هستم این اتفاق در دو الی سه ماه آینده خواهد افتاد و ما شاهد حرکت دوباره و رسیدن شاخص کل به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خواهیم بود.

میرزایی در رابطه با شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: تا حدی زیادی میان این شاخص با شاخص کل بورس همبستگی وجود دارد. شاخص کل هم وزن فعلا بعد از حرکت‌های صعودی خود در فاز اصلاح موقت بوده هرچند در برابر ریزش در حال مقاومت است، اما انتطار می‌رود در طول هفته‌های آینده شاهد شکست محدوده مقاومتی استاتیک در حوالی ۷۸۰ هزار واحدی باشیم فکر می‌کنم این موضوع هم در هفته‌های آینده رخ دهد و شاخص کل هم وزن که برای سهم‌های کوچک بازار است بتواند حرکت صعودی را داشته باشد هرچند انتطار می‌رود اقبال بازار در موج بعدی صعودی بیشتر به سمت سهم‌های بزرگ باشد.

او افزود: خوش بینی‌هایی در رابطه با افزایش نرخ دلار نیمایی و به دنبال آن فروش شرکت‌های بزرگ وجود دارد همچنین در رابطه با گروه خودرویی دو نماد بزرگ این دو گروه احتمال این که اخبار مثبتی داشته باشند و کمک به حرکت بازار کنند زیاد است به همین دلایل انتظار داریم شاخص کل هم وزن پشت سر شاخص کل حرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید