Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:20:16 GMT

2200هزار نفر روز مشارکت جوانان هلال‌احمر در سیل لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۹۸۶

2200هزار نفر روز مشارکت جوانان هلال‌احمر در سیل لرستان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا حمید جمشیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در لرستان اعضای جوانان در قالب تیم هایی با همکاری حوزه معاونت امداد و نجات و از طریق پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ضمن هشدار های لازم به مردم مناطق در معرض خطر در شهرستان های استان نقش چشمگیری در کاهش تلفات انسانی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از وقوع سیل نیز اعضای جوانان به امداد رسانی، جمع آوری کمک های مردمی برای افراد آسیب‌دیده، بارگیری اقلام اهدایی، تفکیک، بسته بندی، توزیع بسته های غذایی و بهداشتی پرداختند.
وی بیان کرد: در سیلاب اخیر که منجر به آسیب دیدن به هموطنان ما در شهرهای مختلف استان شد، اعضای کانون‌های دانش‌آموزی نیز برای نخستین بار در سطح کشور نسبت به حوادث سطح ملی حضور مهم و بسزایی داشتند که در این راستا نیز 40 کانون دانش آموزی استان با بهره گیری از 500 نفر روز از اعضای خود در بحث پشتیبانی عملیات شرکت داشتند.
جمشیدی گفت: طبق هماهنگی با سازمان جوانان کشور در گام نخست 500 نفر از اعضای جوانان استان‌های همدان، تهران، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین سمنان، اصفهان و لرستان جهت پاکسازی گل و لای ناشی از سیلاب در شهر پلدختر اعزام شدند که قریب به یکصد منزل مسکونی از مناطق روستایی و شهری را نظافت کردند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
/6060/3210
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصفهان سازمان هواشناسی سیل کمک های مردمی هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کولیوندگفت: از تاریخ ۴ تا ۵ اردیبهشت، ۷ استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شده است.


وی ادامه داد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات به ۶۰۹ نفر متأثر امدادرسانی کردند، ۱ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۳۷ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.


رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.


رئیس سازمان هلال احمر کشور گفت:۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب