Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:35:49 GMT

شرط اول رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۱۱۵

شرط اول رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است

مصری با اشاره به اینکه شرط اول رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است، گفت: نقدینگی، سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی مهمترین عامل در رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا مصری» شب گذشته (سه شنبه 27 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره شعار سال و راه های تحقق این مهم به بیان مطالبی پرداخت و با اشاره به اینکه رهبری چند سال متمادی را با عناوینی درباره تولید نامگذاری کرده اند، گفت: «با نام گذاری سال هایی که متمادی مقام معظم رهبری برای تولید و اشتغال عنوان کردند به یک وفاقی در تولید، موانع تولید و گشایش هایی که در تولید باید صورت بگیرد رسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرط اول رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است، گفت: «نقدینگی، سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی مهمترین عامل در رونق تولید است. تولید به سرمایه، تکنولوژی، نیروی انسانی، مواد اولیه و بازار نیاز دارد

 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات یکی از عوامل رونق تولید است، گفت: «باید تسهیلاتی که در اختیار تولید کننده خارجی قرار دارد در اختیار تولید کننده داخلی نیز قرار گیرد. تولید کننده نیاز به واردات مواد اولیه دارد که ضوابط بانکی مشکلاتی برای تولید به وجود آورده است بنابراین نقدینگی، تسهیل در نقدینگی برای رونق تولید مهم است.»

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه ای برای رفع موانع تولید در مجلس گفت: «به سرعت و سهولت حاضریم تسهیلات لازم برای رونق تولید را فراهم کنیم.»

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز درباره عوامل لازم برای رونق در تولید با اشاره به اینکه تولید موتور محرکه اقتصاد کشور است، گفت: «اگر تولید شکل بگیرد و در ریل مناسب قرار بگیرد می تواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.»

 

«ابوالفضل روغنی» با اشاره به اینکه مرکز پژوهش های مجلس رصدهای فصلی از تولید کشور انجام می دهد، افزود: «فضای کسب و کار در کشور درحال رصد دائمی است بنابراین مهمترین عامل در رونق تولید نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.»

 

وی در ادامه به چالش های موجود بر سر راه رونق تولید اشاره کرد و گفت: «مهمترین چالش در رونق تولید این است که سرمایه در گردش برای یک واحد تولیدی 4 برابر افزایش یافته است که بانک ها همراهی لازم در تخصیص منابع برای واحدهای تولیدی ندارند. امروز به دلیل اینکه مشکل انتقال پول داریم خیلی از واحدهای تولیدی دچار کمبود و مشکل مواد اولیه هستند بنابراین زمانی می توانیم به رونق برسیم که همه باهم همفکری داشته باشیم و تولید محور اصلی همه دستگاه ها باشد

 

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه برای تامین مواد اولیه و حل مشکلات باید صادرات را افزایش دهیم، افزود: «برای رسیدن به این امر بازارهای اطراف می تواند هدف باشد.»

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه خبری به برنامه های این وزارتخانه درباره رونق در تولید اشاره کرد و گفت: «رونق تولید نیاز حرکت جدید و نگاه جهادی دارد که سیستم کشور باید رونق ساز باشد و مبنای سیاست ها بر رونق تولید باشد. وزارت صمت 7 محور اصلی را مبنای کار قرار داده که در توسعه صادرات غیر نفتی مبنا هدف گذاری 15 کشور همسایه است

 

«سعید زرندی» با اشاره به اینکه برای توسعه تولید نیز فعال سازی ظرفیت های خالی واحدهای تولید هدف گذاری شده است، افزود: «2 صنعت پوشاک و لوازم خانگی نیز از دیگر محورهاست که توجه ویژه شده است. تسهیلات و نقدینگی تنها عامل رونق تولید نیست بلکه هم باید افزایش تقاضا را داشته باشیم هم اینکه عرضه بالا برود که در عرضه مواد اولیه و سرمایه مهم است.»

 

وی با اشاره به بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: «رهبری رونق تولید را سرلوحه دستگاه ها قرار داده اند که باید کلیه سیاست ها بر پایه تولید باشد بنابراین رونق تولید می تواند نقطه تنظیم همه دستگاه ها باشد از این رو برای استفاده از فرصت ها همه باید هماهنگ باشند و باید عمده کار بر استفاده از بخش خصوصی باشد.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خبرگزاری شبستان خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کمک به سیل زدگان مسابقات قرآن مجلس بارندگی و سیلاب خبرگزاری شبستان سال رونق تولید مصری رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل شود و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست بررسی مشکلات کارخانه «بافت بلوچ» ایرانشهر، اظهار داشت: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل شود و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا کند.

وی افزود: بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در استان است بنابراین باید روند سرمایه‌گذاری در منطقه را تسهیل کنیم و در دادن فرصت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی اهلیت سرمایه‌گذار را در نظر بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید یک نشست اختصاصی برای کشت پنبه در استان تشکیل شود چرا که باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره گیری کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند