Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:32:09 GMT

بررسی FATF از دستور کار مجمع خارج شود/مخالفان واقع نگر بودند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۷۸۴

بررسی FATF از دستور کار مجمع خارج شود/مخالفان واقع نگر بودند

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا، گفت: دُم خروس غربی‌ها و آمریکایی‌ها با قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بیرون زد.

وی با بیان اینکه سیاستمداران غرب‌گرای کشور تلاش داشتند تا لوایح ۴ گانه FATF را در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص به تصویب برسانند، افزود: در این صورت غرب و آمریکا با تعاریفی که خود صلاح می‌دانست با جمهوری اسلامی برخورد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار را آمریکا با پاکستان و عربستان نیز کرده است و با تصویب برخی توافقنامه‌ها آنها را مجبور به باج دهی کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تعریف اشتباه آمریکا از تروریسم با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی مشخص شد، سپاه پاسداران تنها گروه نظامی بود که علیه داعش مقاومت کرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه داعش توسط سازمان ملل متحد تروریست شناخته شده است، اظهار داشت: نباید آمریکا و کشورهای غربی، سپاه پاسداران که تنها مبارز عملی علیه داعش بود را در لیست گروهای تروریستی قرار می‌داند. این اقدام آمریکا و کشورهای غربی نشان دهنده کج فهمی آنها است.

وی تاکید کرد: درواقع دولت ترامپ با این اقدام دست سیاستمداران آمریکایی در خصوص حمایت از گروهک‌های تروریستی را رو کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: امروز غرب گرایانی که به دنبال تصویب لوایح ۴ گانه و الحاق به کنوانسیون پالرمو و CFT بودند باید دریافته باشند که مخالفان این لوایح واقع نگر بودند و واقعیت‌های جامعه بین المللی را درک کردند اما غرب گرایان با توهم و خوش بینی نزدیک بود که کشور را در دام غرب بیندازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بررسی لوایح CFT و «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سیاست مجمع مبنی بر بررسی دقیق و شفاف سازی این لوایح کار درستی بود. اگر مجمع در اثر فشارهای غرب‌گرایان این لوایح را به تصویب رسانده بود با توجه به مصوبه جدید آمریکا و خروج اروپا از برجام دچار مشکلات فراوانی می‌شدیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اروپا همیشه هم پیمان آمریکا بوده است، اخیراً مواضعی را نسبت به ایران اعلام کرده که به معنای خروج از برجام است.

وی گفت: با توجه به خروج کشورهای اروپایی از برجام و اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، باید بررسی لوایح CFT و «پالرمو» از دستور کار مجمع خارج شود.

کد خبر 4589191

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد