Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@03:04:46 GMT

چالش کودک‌همسری/ ثبت ۱۴۰۰ ازدواج زیر ۱۴ سال در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۸۶۸

چالش کودک‌همسری/ ثبت ۱۴۰۰ ازدواج زیر ۱۴ سال در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، مسیح‌الله سلطانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، روز گذشته، 27 فروردین‌ماه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در شاخص‌های «نشاط اجتماعی» و «سرمایه اجتماعی» نسبت به نرم کشوری شرایط مطلوب‌تری داریم.
وی با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در استان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

61 و در کشور 1.60 است، بیان کرد: در خصوص اعتیاد نیز بیست و ششمین استان هستیم و متاسفانه 1.3 درصد از جمعیت استان گرفتار این معضل هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر   3.8 ازدواج، یک طلاق صورت می‌گیرد، یادآور شد: نرخ ازدواج در استان زنجان 8.9 ثبت شده است و از این بابت، رتبه هفتم کشوری را داریم که البته پارسال شاهد کاهش 11 درصدی در آمار ازدواج بودیم.
این مسئول تصریح کرد: در خصوص مقوله کودک‌همسری نیز متاسفانه از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور، 1400 مورد در زنجان اتفاق افتاده است و زنجان در این مورد در رتبه‌های اول قرار دارد.
سلطانی با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر سرانه مطالعه و بر اساس پژوهش‌های سال 91، به عنوان دومین استان انتخاب شده است، اظهار کرد: 8 درصد از جمعیت فعال استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این میزان، دو برابر نرم کشوری است. نرخ باسوادی استان نیز 95.1 درصد برآورد شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تعداد هیئت‌های مذهبی در استان را1300 هیئت برشمردو گفت: این استان از لحاظ مشارکت اجتماعی در جایگاه خوبی قرار دارد.
این مسئول با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی استان، از میانگین کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: زنجان 46 مرکز دانشگاهی و 56 هزار دانشجو دارد. همچنین 5 خانه جوان در شهرستان‌های استان زنجان افتتاح شده و 335 تشکل مردم‌نهاد در استان فعالیت می‌کنند که از نرم کشوری بالاتر است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه 8.5 درصد از جمعیت استان، در 19 سکونت‌گاه غیررسمی سکونت دارند، ابراز کرد: باید دفاتر تسهیل‌گری در استان مستقر شود، پارسال یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار استانی در راستای برنامه‌های کاهش آسیب صرف و به انعقاد 42 تفاهم نامه با سمن‌ها و اجرای 65 برنانه منتج شد.
وی ادامه داد: در همین راستا، هر سال برنامه‌ دستگاه‌های فرهنگی استان اولویت‌بندی و تدوین می‌شود. پارسال نیز از 354 برنامه واصله، 175 برنامه نهایی و اجرا شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟