Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@21:23:48 GMT

بُعد مسافت موجب توجه کمتر مسئولان به مناطق روستایی نشود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۱۰۵۳

بُعد مسافت موجب توجه کمتر مسئولان به مناطق روستایی نشود

گلنار بختیارپور، مدیر خانه قرآن نوالثقلین حیدرآباد شهرستان کیار در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این خانه قرآن در سال 1394 با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، اما پیش از آن نیز این فعالیت‌ها در سطح روستا به صورت خودجوش و بنا به نیاز روستا به مبحث ترویج و آموزش قرآن کریم، انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد افراد بهره‌مند از آموزش‌های این خانه قرآن را در حال حاضر 15 قرآن‌آموز عنوان کرد و افزود: این تعداد، افراد سنین 12 سال و بالاتر را شامل می‌شود که در فصل تابستان شاهد افزایش مشارکت علاقمندان خواهیم بود، ضمن اینکه کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی برای بانوان کم‌سواد و بی‌بهره از سواد نیز همواره دایر است.
بختیارپور در خصوص رشته‌های آموزشی ارائه شده در این خانه قرآن، گفت: این آموزش‌ها شامل روخوانی و روانخوانی، حفظ جزء 30، تجوید و تفسیر است و برای بانوان نیز جلسات جزءخوانی در مسجد و امامزاده جعفر(ع) و یا در صورت دعوت اهالی، در منازل برگزار می‌شود.

فعالیت خیریه مربیان خانه قرآن نوالثقلین حیدرآباد

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این خانه قرآن در سرای معلم آموزش و پرورش انجام می‌شود، بیان کرد: اجاره‌بهای این ساختمان از محل هزینه شخصی تأمین می‌شود، ضمن اینکه برای آموزش‌های قرآنی از قرآن‌آموزان شهریه دریافت نمی‌شود و مربیان همکار نیز به صورت خیریه فعالیت می‌کنند.
بختیارپور با اشاره به همکاری نزدیک خانه قرآن نورالثقلین با کانون فرهنگی «صبح صادق» مستقر در مسجد امام صادق(ع) حیدرآباد، گفت: ماحصل این همکاری‌ها، برگزاری کلاس‌های متنوع هنری مانند نقاشی، خطاطی، صنایع دستی، خیاطی و برپایی اردوهای آموزشی و تفریحی و نیز کلاس‌های ورزشی در سطح روستا است.
مدیر خانه قرآن نوالثقلین حیدرآباد ادامه داد: برگزاری مراسم جشن و سوگ مذهبی، جلسات خانگی قرآن، ختم زیارت عاشورا در دهه نخست محرم، آموزش کمک‌های اولیه به کودکان و نوجونان، برگزاری محافل تلاوت قرآن و ... از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این خانه قرآن و کانون صبح صادق حیدرآباد است.
بختیارپور با اشاره به جشن نیمه شعبان، یادآوری کرد: امسال نیز به همت خانه قرآن نورالثقلین و کانون صبح صادق و به رسم هر ساله در روز میلاد امام زمان(عج) جشن باشکوهی در جوار امامزاده جعفر(ع) برگزار خواهد شد که پخت آش نذری محلی، مراسم سخنرانی و مولودی‌خوانی با حضور دهیاران، اعضای شوراها، مسئولان بسیج و اهالی روستا از اهم برنامه‌های این جشن است.
وی با اشاره به دور بودن روستای حیدرآباد از مراکز شهرستان و استان، اضافه کرد: در این روستا استعدادهای قرآنی ویژه‌ای وجود دارد که متأسفانه زمینه بروز استعداشان فراهم نیست و گاهاً بُعد مسافت باعث می‌شود که التفات کمتری از سوی مسئولان به این منطقه وجود داشته باشد.

حضور مسئولان قرآنی در روستا؛ راهکاری برای حمایت از فعالان قرآنی

بختیارپور اضافه کرد: از مسئولان انتظار می‌رود حضور پررنگ‌تری در روستا داشته باشند تا ضمن رسمیت‌بخشیدن به عملکرد فعالان قرآنی این روستا، فعالیت‌های قرآن‌آموزان را نیز از نزدیک رصد کنند و با مشکلات و موانع بیشتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه فضای قرآنی و فرهنگی روستا در مقایسه با گذشته بهبود چشمگیری داشته، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا دامنه فعالیت‌های این خانه قرآنی گسترش یابد و به ویژه به سمت فعالیت در مدارس سوق یابد تا با آموزش و هدایت دانش‌آموزان و شرکت دادن آن‌‎ها در مسابقات مختلف قرآنی به اهداف ترویجی و آموزشی این مجموعه دست یابیم.
بختیارپور در خصوص چشم‌انداز آینده فعالیت‌های خانه قرآن نوالثقلین، خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی برای اجرایی کردن مدنظر مسئولان این خانه قرآنی است که به دلیل مشکلات مالی امکان تحقق آن‌ها ضعیف است و امیدواریم با مساعدت مسئولان شاهد گسترش بیش از پیش فرهنگ قرآنی در روستا باشیم.
یادآوری می‌شود، خانه قرآن نوالثقلین روستای حیدرآباد شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری، واقع در مدرسه شهید سهرابی، خانه معلم، همواره پذیرای علاقمندان یادگیری مباحث قرآنی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری موسسات قرآنی خانه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد