Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت ها شامل تخریب دیوار حایل، رویه آسفالت و رانش زمین است که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
وی در رابطه با ریزش کوه در محورهای روستایی و شهری سردشت بیان کرد: از 25 اسفند سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار مترمکعب ریزش برداری انجام شده که بیشترین موارد در ورودی شهر سردشت و محورهای روستایی اسلام آباد و قاسم رش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این مدت بالغ بر 2 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی برای برقراری تردد در محل رانش ها به طور متوالی انجام شده است.
بخشدار مرکزی سردشت اضافه کرد: در محل رانش زمین در کیلومتر یک شهر سردشت پیش از زیاد شدن اختلاف ارتفاع ناشی از رانش ها و همچنین در 2 نقطه دیگر در محور سردشت به بانه از آسفالت سرد استفاده شد.
وی اظهار داشت: به علت شرایط جوی نامناسب و نبود آسفالت گرم، قبل از عملیات خاکریزی، بالغ بر 30 تن آسفالت سرد در این نقاط به کارگیری شده است.
یوسفی علت اصلی رانش زمین و ریزش ها را شدت بارندگی ها عنوان کرد و افزود: سستی و بافت رُسی خاک و نفوذ آب، تخریب جنگل و کاهش پوشش گیاهی، اجرای نادرست طرح های عمرانی، اشباع شدت خاک، وضعیت توپوگرافی منطقه، تداوم افزایش بارندگی باعث ریزش و رانش شده است.
به گزارش ایرنا، سازندهای زمین شناسی، شیب کاربری اراضی، شرایط توپوگرافی از جمله این دلایل بوده و در کنار دخالت های انسانی مانند آبیاری و کشاورزی، باغداری غیراصولی، جنگل زدایی، تخریب دامنه ها توسط عملیات عمرانی و ساخت و ساز غیراصولی مهمترین عوامل وقوع زمین لغزش در این شهرستان هستند.
بارندگی های شبانه روزی و تدوام آن نقش عمده ایی در وقوع لغزش زمین به عهده دارد و بیشترین تعداد گسیختگی دامنه ها بعد از بارندگی های سنگین با ذوب برف در بهار و به علت نفوذ آب در شکاف ها صورت می گیرد.
جهت کاهش نسبی خطرات و افزایش نسبی پایداری دامنه ایی با توجه به شرایط حاکم لازم است از تغییر اکوسیستم موجود و کاربری اراضی به ویژه تبدیل اراضی جنگلی به مرتع اجتناب کرده و هرگونه سیاست گذاری به منظور احداث سازه ها با لحاظ شرایط ژئومورفولوژیکی و زمین شناسی منطقه انجام پذیرد.
سردشت دارای آب و هوای کوهستانی و رژیم بارندگی مدیترانه ای است؛ این شهرستان با ثبت یکهزار و 246 میلیمتر بارندگی در سال 1397 بیشترین بارش طی 30 سال گذشته را تجربه کرد.
در شرایطی که رکورد پیشین بیشترین بارندگی مربوط به سال 1372 با مجموع بارندگی یکهزار و 240 میلیمتر بوده است.
سردشت دارای 642 کیلومتر راه مواصلاتی شامل 542 کیلومتر راه روستایی و 100 کیلومتر راه بین شهری است که و از این میزان 209 کیلومتر آسفالت و 433 کیلومتر شوسه و خاکی است.
7562/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جنگل زمین ساخت و ساز شبانه روزی کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اصغر کاظمی افزود: در یکسال گذشته در ۷ کیلومتر از راه های روستایی  شهرستان عملیات  آسفالت ریزی  انجام شد و همچنین ۲۷ کیلومتر راه روستایی نیز آماده آسفالت ریزی است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۵.۴ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شهرستان خوی انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه خط‌ کشی یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در خصوص ایمن‌سازی، آشکارسازی و کاهش تصادفات جاده‌ای است، در این مدت ۲۳۳ کیلومتر از محورهای خوی خط کشی شد.

کاظمی یاد آورشد: تسطیح، رگلاژ، شانه‌سازی محورها به طول  ۶۶۹ کیلومتر، شن ریزی راه های روستای و فرعی به طول کیلومتر ۲۲۰ وبازسازی و نصب گاردریل به طول ۱۳۰۰ متر از دیگر اقدامات اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان خوی در سال گذشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با هدف ایمنی جاده ها ۳۰۰ عدد لامپ روشنایی در این مدت توسط اداره راهداری شهرستان تعمیر شد.

دیگر خبرها

  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر