Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) مدیرکل، معاونین و کارکنان بنیاد مسکن استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

حافظ باباپور در این جلسه گفت: تهیه و مطالعه طرح هادی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حدود ۲۰۱۳ روستا انجام شده است و در ۸۱۴ روستای آذربایجان‌شرقی طرح هادی اجرا و به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باباپور افزود: همزمان در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ ۳۴۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار داشت: سالانه مقاوم‌سازی ۱۲ هزار خانه مسکونی روستایی در استان برعهده ما است و بنیاد مسکن تاکنون توانسته است مقاوم سازی ۱۵۲ هزار واحد مسکونی در روستاها یعنی ۵۲ درصد خانه‌های روستایی را نوسازی و بازسازی کند.

وی به طرح عظیم نهضت قیر یارانه اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ حدود ۴۵ هزار تن قیر یارانه به این استان تخصیص یافته که بنیاد مسکن توانسته است تاکنون ۴۵۰ میلیون متر مربع از روستاهای استان را آسفالت کند. سهمیه قیر رایگان استان در سال جاری نیز حدود ۴۸ میلیارد تومان است.

باباپور افزود: بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد در قالب طرح مسکن مهر و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد در قالب تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد احداث کرده است.

وی همچنین از ساخت ۱۰۰۵ واحد مسکونی برای محرومان توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان خبر داد.

وی در ادامه به عملکرد این بنیاد در حوادث سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۵ هزار واحد شهری در جریان زلزله ارسباران سال ۹۱، ساخت ۹۵۴ واحد در جریان سیل روستای چنار سال ۹۶ و ساخت ۳۵۰ واحد در جریان زلزله روستای ایوق شهرستان سراب در سال ۹۶ از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان است.

کد خبر 4593300

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  سید خلیل منبتی روز پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران مناطق مشهد با مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‎های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب پرداخت.   وی گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی درحال ساخت است.   مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم تا با حداقل آورده، سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آنان فراهم آید.   منبتی گفت: بنیاد مسکن در بحث کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستانهای زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها و بخشداری‌ها در دست اجرا دارد.    

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند