Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@09:15:12 GMT

مشکلات 2 شرکت دانش بنیان در قزوین بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۲۲۵

مشکلات 2 شرکت دانش بنیان در قزوین بررسی شد

به گزارش ایرنا، اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین در سال 98 با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، ابوالفضل یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست مدیران شرکت های دانش محور البرز و شرکت آب آرا به بیان مشکلات خود پرداخته و از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی خواستند تا برای رفع این مشکلات همکاری کنند.
شرکت دانش محور البرز در زمینه علوم آزمایشگاهی با 12 نیروی زن مشغول به فعالیت بوده و استهلاک تجهیزات آنالیزی حساس پس از یک دهه، نبود تسهیلات برای به روز رسانی تجهیزات و امکانات، فقدان فضای آزمایشگاهی مناسب با استانداردهای بین المللی، فراهم نشدن الزامات پایه جهت اخذ استاندارد از سوی سازمان نظام صلاحیت ایران و نبود مهلت از سوی سازمان استاندارد ملی برای انطباق دستگاه ها را از جمله مشکلات خود در این جلسه عنوان کرد.
حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی قزوین و فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بعد از استماع مشکلات این شرکت دانش بنیان قول مساعد دادند که پس از بازدید و امکان سنجی همکاری بیشتری با این واحد به عمل آورند.
یزدان دوست دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قزوین نیز برای اعطای تسهیلات قول داد پس از بررسی، نظر خود را اعلام نماید.
شرکت دانش بنیان آب آرا نیز از جمله واحدهای دانش بنیان استان در حوزه طراحی آب نمای مدرن موزیکال و پیشرفته با 9 نفر نیرو است که مشکلات و معضلات پیش روی خود را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح کرد.
مدیر این شرکت اولین طرح انجام شده را آب نمای پارک اندیشه و آخرین طرح را آب نمای موزیکال سلیمانیه عراق عنوان کرد.
آرش زرآبادی پور از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواست تا با تامین سرمایه، حمایت از صادرات و نگاه حمایتی از سوی مالیات و تامین اجتماعی زمینه فعالیت بیشتر شرکت را فراهم کنند.
مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی قزوین در این جلسه قول مساعد داد تا با صدور کارت بازرگانی و اعطای تسهیلات حمایت بیشتری از این واحد به عمل آورد.
9925*6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تامین اجتماعی سازمان جهاد کشاورزی استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی سرمایه مجلس شورای اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه نخستین دوره رویداد مانوین گفت: ما برنامه‌های متنوعی در این ستاد دنبال می‌کنیم. یکی از این برنامه ها، مانوین است.

به گفته وی، آغاز رویداد مانوین یک جریانی است که توجه بیشتری به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم داشته باشیم.

وی افزود: راهکار حل مسائل کشور در گروی توجه به این مسئله است. هرچقدر به این جریان در اکوسیستم توجه بیشتری داشته باشیم، باعث رشد کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: صنایع خلاق در اقتصاد جهانی سهم بسزایی دارد؛ معادل قیمت نفت در دنیاست.

وی یادآورشد: این اقتصاد در کشورمان زیر یک درصد و کمتر از ۴ میلیارد دلار است. در افق کوتاه مدت سهم اقتصاد خلاق ما باید به سه درصد برسد. اکنون سهم دنیا از اقتصاد صنایع خلاق ۱۰ درصد است. ما برای رسیدن به این نقطه فاصله زیادی با دنیا داریم.

وی یادآور شد: دومین مساله، تقدیر و تشکر از پیشکسوتان، اساتید باعث شدند اکنون در این نقطه قرار بگیریم. اکنون در میانه این راه قرار گرفته ایم. اکنون برخی از  مسائل اجتماعی کشور در حوزه سخت توسط دانش بنیان‌ها رفع شده است، در این حوزه نیز نیاز به رفع مسائل اجتماعی داریم.

وی گفت: تنها راه حل مسائل اجتماعی در گروی توسعه صنایع خلاق یا ابزار‌های صنایع خلاق است. امروز با امضای توافقنامه میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با منطقه آزاد قشم امیدواریم گامی در توسعه صنایع خلاق، نوآوری و فناوری داشته باشیم.

  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • نتایج مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان چیست؟
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری