Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش بازخوانی ‌آرای فارابی در باب موسیقی، با هدف ایجاد بستری مناسب برای شناخت آرای موسیقایی این اندیشمند فراخوان مقاله داد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: همایش «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» با هدف ایجاد بستری مناسب برای شناخت آرای موسیقایی فارابی و تأثیرات آن تا به امروز بر موسیقی حوزه ایرانی، عربی و ترکی برگزارمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مباحث نظری و عملی موسیقی در آثار فارابی؛ پیوند فلسفه و موسیقی در آثار فارابی؛ پیوند ریاضیات و موسیقی در آثار فارابی؛ پیوند ادبیات و موسیقی در آثار فارابی، بررسی عمل و نظر موسیقایی از قرن اول تا چهارم هجری در سرزمین‌های اسلامی؛ شناسایی و بازخوانی نسخ خطی آثار موسیقایی فارابی؛ تأثیر موسیقی یونان بر شکل‌گیری نظریات جریان اسکولاستیک (مدرسی)؛ آرای دیگر نظریه‌پردازان جریان اسکولاستیک (چون ابن سینا و ابن رشد)؛ بازتاب و تأثیر نظریات فارابی در آثار موسیقی‌دانان و نظام‌های موسیقایی بعدی از محورهای این همایش به شمار می‌رود.

 

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش مهلت دارند، چکیده مقالات خود را تا اول تیرماه و اصل مقالات خود را تا اول مهرماه ۱۳۹۸ به نشانی رایانامه farabi@honar.ac.ir ارسال کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه همایش به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تراز چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه یا با شماره تماس ۵-۶۶۹۵۴۲۰۰ داخلی ۱۱۷۹ تماس بگیرند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نیمه شعبان خبرگزاری شبستان ریاضیات فارابی فلسفه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»