Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اعتراضات گسترده به تغییرات اقلیمی در انگلیس در حالی وارد سومین روز می‌شود که در ۲ روز نخست پلیس لندن ۲۹۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شمار معترضان دستگیر شده در دومین روز اعتراضات علیه پدیده تغییرات اقلیمی در لندن به ۲۹۰ نفر افزایش یافت.
پلیس لندن در پی افزایش اعتراضات فعالان تغییرات اقلیمی در پایتخت انگلیس که از روز دوشنبه آغاز شد، ۲۹۰ نفر را دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان اقدام به بستن مهم‌ترین مسیر‌های ارتباطی لندن از جمله «آکسفورد سیرکوز» و «ماربل آرچ» کردند که سبب ایجاد ترافیک سنگینی در پایتخت شد.

این اعتراضات که با سازماندهی گروه «اکستینشن ربلیون» در لندن برگزار می‌شود، بخش‌هایی از مرکز لندن را در روز سه شنبه به تعطیلی کشاند.
معترضان خواهان به صفر رساندن تولید گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵ هستند.
پلیس که اعلام کرده انتظار می‌رود این اعتراضات در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد، از معترضان خواست تا اعتراضات خود را به ماربل آرچ محدود کنند و با معترضان در سایر مناطق برخورد خواهد شد.
پلیس همچنین از دستگیری شماری از معترضان در «واترلو بریج» در نزدیکی پارلمان انگلیس خبر داد.
پنج معترض نیز در ارتباط با خسارات وارده به ساختمان «رویال داچ سل» در روز دوشنبه دستگیر شدند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لندن اعتراضات گسترده تغییرات اقلیمی پلیس انگلیس دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند.

در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد.»

در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صدها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

در دانشگاه کانکتیکات یک معترض دستگیر شد و افسران پلیس چادرها را برچیدند، در حالی که اعتراضات در دانشگاه استنفورد و پردیس نیوجرسی دانشگاه پرینستون ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌هایی است که علیه معترضانی که چادر برپا کرده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که جنبش اعتراضی آغاز شد، مقامات دانشگاه همچنان در بن بست با دانشجویان قرار دارند.

پلیس هفته گذشته چادرها را برچید و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد، اما دانشجویان دوباره چادرها را در منطقه‌ای که چند هفته دیگر مراسم فارغ التحصیلی برگزار می‌شود، برپا کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه به دانشجویان تا امروز به آنها فرصت داده‌اند تا این مکان را ترک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس