Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا تاکید کرد که هیچ گونه شیوع بیماری‌ واگیر در مناطق سیل‌زده مشاهده نشده و مراقبت‌ها به صورت مستمر و فعال در حال انجام است.

دکتر محمداسماعیل مطلق در جلسه کمیته بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل در استان خوزستان و لزوم مراقبت از وقوع هر گونه بیماری، تمامی نیروهای سلامت در حالت آماده‌باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون هیچ گونه بیماری واگیر در مناطق سیل‌زده مشاهده نشده و تمامی مراقبت‌ها بصورت مستمر و فعال در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مورد سایر بیماری‌ها به منظور شناسایی به هنگام و کنترل بیماری‌های واگیر، نظام مراقبتی به نام نظام مراقبت سندرمیک وجود دارد که در حال حاضر در تمام اردوگاه‌ها و محل‌های اسکان سیل‌زدگان در حال اجراست.

وی افزود: در تمام طول سال انتظار بروز شپش به ویژه در محیط‌های تجمعی وجود دارد و پزشکان و کارشناسان بهداشتی تیم‌های سلامت کار غربالگری، شناسایی و درمان را انجام می‌دهند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی در پایان گفت: به هیچ عنوان در مناطق سیل‌زده و اردوگاه‌ها هیچ گونه گسترشی از این بیماری رخ نداده است و در این مناطق و اردوگاه‌ها  دارو و شامپوی ضد شپش به اندازه کافی وجود دارد و قطعا همه موارد شناسایی و درمان می‌شوند. لازم به توضیح است از لحاظ تامین دارو هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

گفتنی است جلسه کمیته بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با حضور دکتر محمد اسماعیل مطلق - مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا، دکتر حسینی‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاونین و مدیران گروه‌های فنی و اجرایی مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم

مدتی است باران بهاری در مناطق مختلف کشورمان شروع به باریدن کرده است بطوریکه مناطق گرمسیر و خشک نیز میزبان بارش رحمت الهی شدند. این بارش ها موجب گشت تا رودخانه ها و آبشارهای فصلی جان دوباره بگیرند.

 خروش دوباره آبشار فصلی در روستای علی آباد جنگل از توابع شهرستان بهاباد استان یزد سوژه شهروند خبرنگار ما شد و فیلمی به اشتراک گذاشت که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - یزد

بیشتر بخوانید:

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد