Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

حجت نظری در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فردا روز جوان است و قصد داشتم در صحن شورای شهر در این رابطه نطق پیش از دستور داشته باشم که بنا به دلایل غیرمهمی، نطق نکردم، گفت: مدتی است در کشور بحث جوان‌گرایی بیشتر از قبل مطرح است اما در عمل نمی‌بینیم که به موضوع جوانان پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مدتی پیش مصوبه‌ای در مجلس داشتیم با عنوان اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان که هرچقدر از زمان تصویب آن می‌گذرد، بیشتر به نظر می‌رسد این قانون هدفی جز مدیریت شهری به خصوص مدیریت شهری تهران نداشته است. اتفاقی که متأسفانه شاهد آن هستیم، این است که این قانون مذکور ضمانت اجرای لازم را ندارد و ما شاهد آن بوده و هستیم که از برخی افراد از سمت‌های خود به خاطر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان کنار گذاشته شده اما پس از مدت کوتاهی یا پست معادل یا حتی بالاتر گرفته‌اند.

 

نظری تصریح کرد: دوستانی که فریاد می‌زدند قانون منع به کارگیری بازنشستگان در حال سوراخ شدن است، قانون در حال حاضر سوراخ سوراخ شده اما حلقوم این عزیزان بسته است. امیدوارم این گرفتگی حلقوم به خاطر بغض باشد نه به خاطر دلایل دیگر.

 

وی با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان آن طور که باید اجرایی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ظرف مدت کوتاهی پس از تصویب، مجددا اصلاحیه این قانون در هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده که این اصلاً پیام خوبی ندارد.

 

این عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت مدیریت جوانان در مدیریت شهری، اظهار داشت: در روز جوان سال گذشته بود که طرح کاهش سن مدیران شهرداری تهران را ارائه کردیم که البته سه ماه پیش به تصویب رسید و قرار بود ظرف یک ماه، معاونت منابع انسانی شهرداری، لایحه آن را مجدداً به شورا ارائه کند. در حال حاضر سه ماه از این تاریخ گذشته و هنوز هیچ لایحه‌ای به شورا ارائه نشده است و من فکر می‌کنم این نوع برخورد با جوانان و شعارهایی که در حوزه جوانان می‌دهند، در عمل و اجرا بیشتر جوان‌فریبی است. چون میان آنچه گفته می‌شود با آنچه اجرا می‌شود، فاصله از زمین تا آسمان است. به عنوان یکی از نمایندگان جوانان، این نقد را به مجموعه مدیریت شهری و مجلس دارم که متاسفانه به صورت واقعی جوان گرایی را مدنظر قرار نمی‌دهند. البته رویکرد دولت در این خصوص، از مدیریت شهری و مجلس نیز ضعیف‌تر است.

 

نظری تأکید کرد: ما صرفا به دنبال استفاده از مدیران با سن پایین نیستیم. یعنی مراد از جوان‌گرایی، صرف کاهش سن نیست. بلکه به دنبال رویکرد جوانی، اندیشه جوان، ایده‌های نو، تبادل و تعامل با شهرهای دنیا و مقایسه تطبیقی مدیریت شهری و انجام به‌روزتر امور هستیم.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود

شهردار قم گفت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و کسب درآمد برای ما اهمیت دارد، اما حقوق شهروندان نباید در جریان کسب درآمد شهرداری پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اهمیت حراست از حقوق شهروندان در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: به هیچ دلیلی نباید حقی از شهروندان در مجموعه شهرداری قم پایمال شود.

وی افزود: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و برای ما بسیار مهم است که به درآمدهای پیش بینی شده برسیم اما این مسئله به هیچ عنوان نباید به قیمت از دست رفتن حقوق شهروندان باشد.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: هر زمانی صحبت از درآمد می‌شود، تاکید کرده‌ایم که منظور ما درآمد مشروع است و به دنبال چیزی فراتر از حق شهر نیستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولیت تمام مدیران در مجموعه شهرداری قم بسیار سنگین و با اهمیت است، تاکید کرد: هر تغییری در زندگی شهروندان با تصمیمات ما رخ می‌دهد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در قبال آن باید در دو دنیا پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در تعامل با شهروندان، اضافه کرد: هر جا قانون شفاف است باید با دقت و کاملاً طبق قانون عمل شود و در جایی که قانون ابهام دارد یا شفاف نیست باید آن را به نفع شهروندان تفسیر کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها یک ستون بسیار محکم برای نظام اسلامی در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و از هر حرکتی که موجب پایمال شدن این سرمایه‌ها می‌شود، باید دوری کرد.

سقائیان‌نژاد افزود: در امور مرتبط با نظافت شهری و خدمات مسئله نظارت بسیار مهم است و مدیران منطقه باید تمام مسائل محدوده مسئولیت خود را زیر نظر داشته و به طور مرتب بازدید میدانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم مجوز ایجاد دو منطقه شهری دیگر را دارد، گفت: بعضی مناطق شهری ما رشد جمعیت بسیار زیادی دارد و باید مطالعاتی صورت گیرد، در صورت لزوم دو منطقه دیگر به شهر قم اضافه شود تا کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 747429

دیگر خبرها

  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری