Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:42:51 GMT

پلیکان خسته از پرواز در طبیعت زنجان رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۷۵۳

پلیکان خسته از پرواز در طبیعت زنجان رهاسازی شد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: یک قطعه پلیکان خسته از پرواز از سوی محیط بانان در یکی از زیستگاه های پرندگان این استان، رهاسازی شد.

علی قره چه لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده مهاجر غیربومی با نامساعد شدن شرایط جوی و براثر خستگی و ضعف در یکی از مزارع شهرستان سلطانیه اتراق کرده بود که توسط یک نفر از دوستداران طبیعت و حیات وحش زنجان، به منظور حفاظت به محلی امن منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این پرنده پس از تحویل به محیط بانان این استان در یکی از مناطق حفاظت شده رهاسازی شد تا پس از یافتن قدرت بدنی و مساعد شدن وضعیت جوی، برای ادامه مسیر به پرواز درآید.
قره چه لو افزود: این پرنده که سالم بود و هیچ گونه شکستگی و جراحتی نداشت، پس از چند روز استراحت و یافتن شوق پرواز به مهاجرت خود به سمت شمال ادامه خواهد داد.
رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این پلیکان از نوع خاکستری بود، گفت: پرواز و زندگی این پلیکان با استفاده از دوربین مستندسازی شد.
قره چه لو با اشاره به اینکه پلیکان ها به ندرت در زنجان اتراق می کنند، افزود: برخی پرندگان با طولانی شدن مسیر مهاجرت به ناچار در این استان نیز اتراق کرده و پس از استراحتی کوتاه به منظور ادامه مسیر به پرواز در می آیند.
وی از عموم مردم خواست با طبیعت رفتاری مهربانانه داشته باشند و از شکار، زنده گیری و آسیب رساندن به حیوانات خودداری کنند و با مشاهده هرگونه حیات وحش مصدوم بلافاصله موضوع را به صورت حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا با شماره 3-33541001 تماس حاصل کنند تا اقدام لازم به عمل آید.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست پليكان رهاسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی بارش‌های خوب و سیلابی شدن رودخانه سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است تا از پرندگان مهاجر و بومی میزبانی کند.

 رحیم عبدالکریمی با بیان اینکه از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اهالی روستای قره گل بوکان نیز در کنار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی پای کار آمدند و  در این باره کمال بادی عضو شورای روستای قره گل از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانال‌های ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد.

تالاب قره گُل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستایی به همین نام این روز‌ها یکی از مقاصد طبیعت گردی علاقمندان محیط زیست و گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی