Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:36:28 GMT

حمایت از بانوان نخبه و کارآفرین جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۸۱۳

حمایت از بانوان نخبه و کارآفرین جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: راه اندازی سامانه پایش و ارزیابی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کار خوبی است و می‌تواند در ساماندهی امور مؤثر باشد.

وی افزود: معرفی شرکت‌های دانش بنیان در جلسات خوب است اما باید موانع را هم بگوییم که این مشکلات چند شرکت را از استان خارج کرده و یا چه تعداد انگیزه کار ندارند و می‌خواهند به خارج از کشور و یا استان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرآبادی بیان کرد: فقط نبود اعتبار از مشکلات ما نیست باید ببینیم کجا موانع تولید و حمایت وجود دارد که انگیزه سرمایه گذار و نخبگان تولید را کاهش می‌دهد و آنها را برطرف کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گاهی اوقات مشکلات شرکت‌های دانش بنیان آنقدر فرسایشی شده که آنها را به رفتن از کشور و استان ترغیب می‌کند که ما باید این موانع را بشناسیم و از مسیر برداریم.

وی گفت: بهتر است در سامانه توانمندی و ظرفیت شرکت‌ها معرفی شود تا دستگاه‌ها از خدمات این گروه‌ها مطلع شوند و دسترسی به این شرکت‌ها هم آسان باشد تا زمینه ارتباط فراهم شود.

زرآبادی یادآور شد: بانک‌ها لازم است در دادن تسهیلات و گرفتن ضمانت نامه‌ها سخت گیری نکنند و همراهی لازم رابا این شرکت‌ها داشته باشند تا کارها روان شود و ما هم آمادگی داریم در این جلسات برای رفع موانع اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: باید مصوبات خوبی در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا شرکت‌های دانش بنیان انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشند.

زرآبادی یادآور شد: مقررات و قوانین در سامانه پایش شفاف اعلام شود تا از رفتار سلیقه‌ای جلوگیری شود و در کنار آن همکاری دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها نیز تقویت شود تا بتوانیم مسیر تولید را هموار کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان ویژه بانوان و جوانان می‌تواند در شکوفایی استعداد و توانمندی این گروه و کمک به توسعه کشور مؤثر باشد.

کد خبر 4593431

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی حمیده زرآبادی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند