Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌هایی که فارغ‌التحصیل آن بیکار هستند دانشگاه مطلوبی نیست گفت: متاسفانه هنوز دانشگاه‌های ما در نسل دوم قرار دارند و صرفا تولیدکننده علم هستند. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی صبح امروز در آئین آغاز به‌کار دومین همایش علمی «ابن هیثم و نور» که با حضور علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبرمعظم انقلاب در امور بین‌الملل و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه در تالار وحدت دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خوشحالم که همایش ابن هیثم در کرمان ماندگار شد و برای دومین مرتبه در استان کرمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: در برگزاری همایش‌های علمی دانشمندان مسلمان، هدف ما توجه دادن به ظرفیت علمی جامعه اسلامی است و اینکه این ظرفیت هنوز در جوامع اسلامی وجود دارد و ما می‌توانیم در دنیا در بحث علم موفق شویم.

راه‌اندازی کسب و کارهای غیرحرفه‌ای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی نگران‌کننده استتمام سیستم آموزشی کشور نیازمند تغییر است؛ معنی ندارد فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار باشد40درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند

استاندار کرمان با بیان اینکه در این همایش‌ها هدف ما سوق دادن دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است گفت: متاسفانه هنوز دانشگاه‌های ما در نسل دوم قرار دارند و فقط تولیدکننده علم هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌هایی که فارغ‌التحصیل آن بیکار هستند دانشگاه مطلوبی نیست تاکید کرد: پژوهش‌های ما در دانشگاه‌ها باید به صنعت معطوف شود و چاره‌ای نیست جز آن که دانشگاه‌های ما به سمت نسل سوم و چهارم حرکت کنند و این نیاز جامعه است.

فدایی با بیان اینکه دانشگاه قبه سبز کرمان که سابقه‌ آن به حدود 780 سال پیش برمی‌گردد بازسازی و احیا می‌شود یادآور شد: دانشمندان بزرگی در این دانشگاه تدریس می‌کردند و این دانشگاه توسط ترکان خاتون یک بانوی کرمانی تاسیس شده که حاکم کرمان در آن دوران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر قبل ولایتی به کرمان بازسازی این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت افزود: دانشگاه آزاد متصدی این کار شد اما متاسفانه هنوز کار عملیاتی آن آغاز نشده است.

در این جلسه محمدعلی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب شرق کشور اظهار داشت: این دانشگاه، دانشگاه مادر در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه 15 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند افزود: از این تعداد بیش از 4 هزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از هزار دانشجو در مقطع دکترا حضور دارند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه 620 نفر اعضای هیئت علمی این دانشگاه هستند عنوان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکنون بیش از 80 هزار دانشجو در مقاطع بالای تحصیلی فارغ‌التحصیلی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری دومین همایش بین‌المللی «ابن هیثم و نور» در این دانشگاه هستیم گفت: ابن هیثم ریاضیدان، فیزیکدان و ستاره‌شناس بزرگ ایرانی است که در تاریخ علم بشری در دنیا مشهور است.

طاهر بیان کرد: ابن هیثم در بصره به دنیا آمد و در قاهره از دنیا رفت از دانشمندان بزرگ نورشناسی در دنیا بوده  که افتخار جهان اسلام است.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در این همایش یک گفت‌وگوی ملی برای توسعه هر چه بیشتر کرمان شکل می‌گیرد و ۲۲ پنل تخصصی در قالب این همایش برگزار و پیشنهادات بخش خصوصی دریافت می‌شود.

مهدی طبیب‌زاده افزود: کرمان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد و باید همه کمک کنیم تصویر بهتری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان معرفی کنیم و میزان جلب سرمایه‌گذاری در استان را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: این همایش به مدت چهار روز از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود و یک نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های اقتصادی نیز در کنار این همایش دایر می‌شود.

طبیب‌زاده گفت: برپایی غرفه صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و شرکت فرابورس را هم در این نمایشگاه داریم که برگزاری دوره‌های آموزشی برای تامین مالی از این طریق را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: دراین همایش برای اولین بار میزبان تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی هستیم.

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • (ویدئو) جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان با پرچم فلسطین
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • حمایت از فلسطین این بار در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان میشیگان | ویدئو
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»