Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: تولیدکنندگان در تأمین سرمایه در گردش مشکل دارند. ما حداقل خواسته مان این است که در حد سال گذشته سرمایه در گردش در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. ما به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های خالی را توسعه بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به سرمایه بیشتری نیازمندیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های تولید مورد بررسی قرار گرفته و بازاریابی نیز مدنظر ماست.

وی گفت: ما در اسفندماه و فروردین ماه از بانک‌ها منابع گرفتیم اما باید سرعت اختصاص منابع و حجم آن افزایش یابد تا بتوانیم در راستای اهداف مقرر در رونق تولید حرکت کنیم.

وزیر صنعت حفظ وضع موجود در کارخانجات و تولید و حفظ اشتغال موجود را از اولویت‌های این وزارتخانه در سال ۹۸ خواند و گفت: وزارت صنعت ۳۶ برنامه عملیاتی برای سال ۹۸ تدوین کرده است.

وی ادامه داد: تولید داخل را در سال ۹۸ به صورت جدی تر مورد توجه قرار خواهیم داد. هر کالایی که وارد می‌شود و در داخل امکان تولید آن وجود دارد، در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

رحمانی گفت: نهضت و حرکت جدید و گسترده‌ای در جهت توسعه معادن در سال ۹۸ آغاز خواهد شد. فناوری و رسوخ دانش در صنایع مورد توجه قرار گرفته است تا قابلیت رقابت کالاهای ایران در دنیا افزایش یابد و از مرحله مونتاژ کاری عبور کنیم.

کد خبر 4593519

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا رحمانی مجلس شورای اسلامی تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد