Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:17:46 GMT

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شرکت های دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۷۰۵

زاهدی گفت : متاسفانه مشکل مدیریتی در دستگاهها وجود دارد. به ویژه شرکت‌های دانش بنیان که باید مورد بررسی قرار گرفته و موانع موجود آنها رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی سال جاری که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های استان در سالن جلسات دفتر ستاندار برگزار شد بیان کرد: بحث عملکرد سال گذشته که امروز ارائه شد نشان داد مجموعه تلاش های مدیران اقتصادی جایگاه مناسبی را برای استان رقم زده و این مطلب باید محرکی برای بهتر شدن شرایط اقتصادی باشد و در این راستا باید با سرعت بخشیدن به فعالیت های خود، رسیدن به خط پایان را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان، وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم مجموعه ای از خدمات و تولید مدنظرمان است که همه دستگاه ها را شامل می شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: به ویژه خدمات برتری نظیر خدمات آزمایشگاهی که ارایه می شود، موجب افزایش کیفیت کالاهای ما شده و در نتیجه مشتری و بازار تقاضا را افزایش می دهد که این ام، رونق تولید را در پی دارد.

زاهدی عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان، باید فضایی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کند و مجوزها و تمدید مهلت ها نیز از سوی استاندارد انجام شود. استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و ما باید تصدی گری را رها کرده و امور مربوط به این شرکت ها را به بخش خصوصی بسپاریم تا در روند پیشرفت این شرکت ها که رونق تولید استان را به همراه دارد، گامی موثر برداشته باشیم.

وی افزود: امروز گردشگری با صنعت تلفیق شده و می‌تواند جاذبه‌های زیادی را در جذب توریست ایجاد کند. بسیاری از کشورهای دنیا جاذبه گردشگری ندارند بلکه خود، با استفاده از صنایع موجود در کشورشان، در حال ایجاد جاذبه هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع مالیات پارک علم و فناوری باید از طریق اداره کل مالیات مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه مشکل مدیریتی در دستگاه ها داریم. به ویژه شرکت های دانش بنیان دارای مشکلاتی مدیریتی در برخورد با فضاهای خارج از پارک علم و فناوری هستند که باید مورد بررسی قرار گرفته و موانع موجود رفع شود.

زاهدی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط با صادرات در صدور خدمات فنی و مهندسی، باید تمام تمرکزشان در بخش تولید بگذارند. همچنین در بحث تسهیلات با استفاده از ظرفیت حوزه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری می توانند با دریافت تسهیلات بخش های مورد نظر خود را گسترش دهند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استاندارد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گردشگری مجلس شورای اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز

محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در جریان حضور وزیر نیرو در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو برای اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور تولید برق پایدار و مطمئن طی پیک تابستان امسال از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بازدید کرد.

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد 180 پروژه تعمیراتی به ظرفیت 12 هزار و 800 مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته 16 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج 80 میلیون یورو ارز از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت 50 هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

در حاشیه بازدید وزیر نیرو، محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد.

دستگاه پرس گرم شینه‌های سیم‌پیچی استاتور ژنراتور نیروگاه‌های حرارتی و برقابی با همت و توانمندی مهندسان داخل کشور در کمتر از چهار ماه ساخته و بومی‌سازی شده است که ساخت این دستگاه مانع از خروج 900 هزار یورو از کشور شده است.

این دستگاه قابلیت کار به صورت 24 ساعته را دارد و قادر است روزانه حدود چهار عدد شینه ژنراتور یک واحد حرارتی 320 مگاواتی و یا هشت عدد شینه یک ژنراتور واحد 250 مگاواتی برقابی را با دقت دهم میلی‌متر پرس و آماده نصب در ژنراتور کند.

این محصول جزو اولین دستگاه‌های پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی است که به صورت تمام اتوماتیک در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند دما و فشار را به صورت همزمان کنترل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی