Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:13:39 GMT

احتمال بسته شدن راه مواصلاتی غرب شهرستان کارون وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۴۶۸

احتمال بسته شدن راه مواصلاتی غرب شهرستان کارون وجود دارد

اهواز – ایرنا- فرماندار شهرستان کارون گفت: آب از سیل بند روستای وعیلیه از توابع شهرستان کارون نفوذ کرده و اگر به موقع ترمیم نشود احتمال بسته شدن آخرین راه مواصلاتی غرب شهرستان کارون وجود دارد.

معصومه خنفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزارت دفاع به عنوان وزارت معین شهرستان کارون درحال ترمیم سیل بند وعیلیه است افزود: روستاهایی مانند سجیرات و سویسه-3که تا روزهای گذشته شرایط نسبتا خوبی داشتند به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه، در محاصره قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آب از طریق دریچه سیل بند این 2 روستا نفوذ کرده و با کمک کارکنان و تجهیزات فرمانداری آغاجاری درحال ترمیم آنها هستیم.
خنفری درخصوص وضعیت روستاهای سیل زده شهرستان کارون گفت: به دلیل آنکه همچنان سطح آب در روستاها بالا است امدادرسانی توسط قایق و بالگرد انجام می شود.
وی یادآور شد: مردم روستاهای محاصره شده شهرستان کارون به دلیل فرهنگ خاص خود حاضر به سکونت در اردوگاه ها نیستند از همین رو به صورت خانوادگی در کنار روستاها و احشام خود چادر زده اند.
فرماندار باوی گفت: فواصل زیاد چادرها و اردوگاه ها از مرکز شهرستان امدادرسانی را سخت کرده است، در برخی موارد امدادرسانی ها با تاخیر انجام می شود.
وی ادامه داد: وزارت دفاع برای تخلیه آب در جاده اهواز – آبادان درحال کارگذاشتن 6 لوله با قطر 2هزار است که هر ثانیه یکهزار و 200 متر مکعب آب را به تالاب شادگان هدایت می کند.
سیلاب از 2 هفته گذشته بسیاری از روستاهای شهرستان کارون را به دلیل طغیان رودخانه کارون و کانال بحره و ریزگردها درگیر کرده است.
تمام روستاهای شهرستان کارون که در حاشیه رودخانه هستند در معرض سیل می باشند که مقرر شد ساکنان روستاهای پرخطر به مکان های ایمن منتقل شوند.
روستاهای غرب این شهرستان به دلیل محاصره بودن بین کانال سیلاب بر بحره و کانال ریزگردها در معرض طغیان رودخانه و سیل هستند.
شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبداله و جمعیت 200 هزار نفری در سال 91 از اهواز جدا شد.
شهرستان کارون شامل 53 روستای کوچک و بزرگ با حدود 200هزار نفر جمعیت است.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 خوزستان شهرستان باوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به تقویت فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
بهروز مرادپور با اعلام صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان اضافه کرد: رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانۀ بارشی اخیر در نواحی غربی و جنوبی از نمود بیشتری برخوردار است، بیان کرد: این سامانه شامگاه جمعه از جو این استان خارج می‌شود.
مرادپور هشدار داد: آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی‌ شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌ رودها، احتمال ریزش کوه و احتمال آسیب به سازه‌های سبک پیش‌بینی می‌شود.
پرهیز از سفر‌های غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر و اجتناب از چرای دام‌های در لرستان در این مدت توصیه شده است.
مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: فعالت سامانه بارشی جدید در روز‌های چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار است و تمرکز بارش‌های این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان