Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمتر از ۶۰ روز دیگر به برگزاری هفته سوم بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه باقی مانده و این ایام بهترین فرصت برای ایجاد جهشی در مسیر تحول و روزامد سازی این رشته ورزشی پرمخاطب در پایتخت والیبال آسیاست. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، این شهر را با نام والیبال می‌شناسند و بازیکنان بزرگی که از ارومیه در تیم ملی والیبال بازی می‌کنند گواهی بر این است که جوانان این شهر در این رشته ورزشی یک سرو گردن از بسیاری از شهرهای مهم و با امکانات دنیا بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والیبال این شهر با مشکلات زیادی روبه‌رو است و در سال‌های گذشته حال‌وروز خوشی نداشته و با این که تا به امروز نتوانسته قهرمان لیگ والیبال کشور شود اما اگر تیم‌های ارومیه در این لیگ حضور نداشته باشد، مسابقات سرد و کم هیجان برگزار می‌شود.

حتی مستندسازانی از کشور برزیل به ارومیه آمدند تا در مورد والیبال این شهر برنامه‌ای تولید کنند چراکه والیبال آن در دنیا به یک برند تبدیل شده است.

در تمامی فصول سال در اکثر کوچه‌ها و حتی روستاهای ارومیه تور والیبال بین دیوارها و یا میله‌های های چوبی یا فلزی بسته شده و گاهی بازی‌هایی در آن جا صورت می‌گیرد که تماشاگران آن بیش از یک هزار نفر هستند.

غول‌های والیبال دنیا در ارومیه

کمتر از 60 روز دیگر 24 بازیکن برتر رشته والیبال از تیم‌های روسیه، لهستان، کانادا و ایران در سالن الغدیر ارومیه رو درروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

تیم‌هایی که هر یک شانس قهرمانی در این مسابقات را دارند و بازی کردن با آن‌ها با یکدیگر راحت نخواهد بود و مخصوصاً برای تیم‌هایی که مقابل ایران پا به الغدیر می‌گذارند چراکه بدون شک تماشاگران ارومیه این ورزشگاه را پر کرده و با تعصب خاصی تیم ملی را تشویق کرده و بازی را برای تیم مقابل سخت‌تر می‌کنند.

والیبالیست‌های نوجوانان عازم ایتالیا شدندصعود تیم والیبال ساحلی ایران «الف» به رقابت‌های قهرمانی جهانبسترهای میزبانی اردبیل از والیبال لیگ ملت‌های جهان فراهم است

فرصت سازی یا فرصت سوزی

والیبال پنجمین رشته محبوب ورزشی در دنیا است که در حدود 900 میلیون نفر هوادار دارد و هواداران ارومیه توانسته‌اند جایگاه خود را در میان میلیون‌ها هوادار والیبال در رتبه‌های نخست تثبیت کنند.

آمدن 4 تیم بزرگ والیبال دنیا به ارومیه قطعاً خواهان تأمین امکانات خاصی است که باید با استانداردهای برگزاری این مسابقات هم در شهر و هم در ورزشگاه مطابقت داشته تا ارومیه بتواند نمره قابل قبولی از این فرصت بزرگ کسب کند.

مسئولان بالا رتبه آذربایجان غربی و مخصوصاً ارومیه باید با تأمین تمامی امکانات و با حمایت مردم این شهر این مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند چراکه چشم میلیون‌ها هوادار والیبال در دنیا به سمت ورزشگاه الغدیر و شهر ارومیه است و اگر مسابقات به خوبی برگزار شود، می‌توان به میزبانی مسابقات و تورنمنت های بزرگ‌تر هم فکر کرد ولی اگر مشکلاتی که می‌توانست رفع شود اما به سبب کوتاهی تعدادی برطرف نگردد شاید اولین و آخرین میزبانی ارومیه از مسابقات مهم والیبال باشد.

میزبانی مسابقات جام ملل والیبال در ارومیه فرصتی بزرگ برای این شهر

کارشناس والیبال با اشاره به حضور تیم‌های بزرگ والیبال در آینده‌ای نزدیک در این شهر اظهار داشت : برگزاری مسابقات والیبال جام ملل که با حضور تیم‌های بزرگ این رشته در ارومیه صورت می‌گیرد می‌تواند برای والیبال این شهر دست آوردهای بزرگی به همراه داشته باشد.

عزیز پرتوی گفت: هفته سوم جام ملل در ایران به میزبانی ارومیه برگزار خواهد شد که در آن تیم‌های روسیه، لهستان، کانادا در سالن 6 هزار نفری الغدیر ارومیه مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

وی افزود: تیم روسیه یکی از عنوان داران بزرگ والیبال در جهان است که مقام‌های قهرمانی المپیک، جهانی، لیگ جهانی را در کارنامه دارد و با تغییر مربی و بازیکنان  در لیگ جهانی پا به شهر ارومیه می‌گذارد.

پرتوی گفت: تیم لهستان دو سال گذشته در بازی با آنتیگا مربی فرانسه صاحب مقام اول لیگ جهانی شد و تیم کانادا در سال 97 در مبارزه با آنتیگا فرانسه مقام سوم جهانی را به نام خود ثبت کرد.

کارشناس والیبال با اشاره به سودی که ارومیه می‌تواند از برگزاری این مسابقات در این شهر کسب کند خاطرنشان کرد: زمانی که قهرمانان والیبال به مهد والیبال آسیا که در جهان نیز شناخته شده است پا می‌گذارند مبارزه‌ای آتشین و سخت و تماشاگرپسند ما بین آن‌ها  برگزار می‌گردد که سبب می‌شود چشم صدها هزار تماشاگر وایبال در تمامی نقاط دنیا به ارومیه باشد و همچنین برای علاقه‌مندان این رشته ورزشی در این شهر جذابیت خاصی خواهد داشت.

وی بیان کرد: تماشا کردن مسابقه بین المللی والیبال از چارچوب تلویزیون ارومیه سبب می‌شود که والدین فرزندان خود را به والیبال سوق دهند.

گزارش از یوسف عباسی

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • شوک بزرگ به تیم ملی؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی