Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@07:45:29 GMT

تولید گندم در استان مرکزی به حدود ۴۰۰ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۹۱۵

تولید گندم در استان مرکزی به حدود ۴۰۰ هزار تن رسید

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی از اختلاف قیمت خرید تضمینی و ازاد گندم انتقاد کرد و گفت: تولید گندم در استان مرکزی به حدود ۴۰۰ هزار تن رسید. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید آنجفی صبح امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به تولید و تحویلی گندم در سال 97 اظهار داشت: در سال گذشته با جهش بسیار خوبی در استان مرکزی، تولید گندم به حدود 400 هزار تن رسید و تحویلی به مراکز خرید 320 هزار تن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سطح زیر کشت و کیفیت مزارعی که در استان مرکزی داریم پیش‌بینی می‌شود برای سال 98 افزایش قابل توجه تولید و تحویلی در روال عادی به سیلوها را داشته باشیم.

استان مرکزی متعهد به تولید 195 هزار تن گندم شدمیزان تولیدات گندم استان مرکزی به 440 هزار تن رسیدامسال بیش از 140 هزار تن انگور در استان مرکزی تولید شده است

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: شرایط برای خرید گندم عادی نیست، اختلاف قیمت فاحشی بین قیمت خرید تضمینی اعلام شده توسط دولت و قیمت جهانی گندم بوده که خود به احتمال بروز قاچاق گندم دامن می‌زند، قبل از بحث قاچاق گندم مشکل دیگری نیز داریم به این صورت که در هیچ جای دنیا قیمت علوفه و جو گران‌تر از گندم نبوده  و امسال قیمت جو در کشور بیشتر از قیمت گندم است که این خود سبب به وجود آمدن مشکلات بعدی می‌شود.

آنجفی بیان کرد: استان فقط می‌تواند با معلول مقابله کند اما علت چیز دیگری بوده و باید در سطح کلان بررسی انجام شود، وضعیت تولید در استان مرکزی وضعیت خوب و پایداری بوده ولی مناسبات خرید و قیمت‌گذاری خارج از اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است.

آخرین جزئیات از وضعیت کارگروه مبارزه با قاچاق در حوزه گمرک استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به پرونده‌های گمرکی گفت: تا مهرماه سال 97 مشکلی وجود نداشت، با تغییر و تحولاتی که در بحث کارگروه اتفاق افتاد از مهرماه به بعد سال گذشته پرونده‌ها راکد شدند و زمانی که جوابیه‌ها باطل می‌شدند اکثرا با درصد بالایی از یارانه‌های موجود در فراورده‌های نفتی رو‌ به‌ رو شدیم.

اسماعیل حسینی افزود: طبق قانون ماده 45 و 30 قرار بر اعلام جرم شد، با توجه به مشکلاتی که ممکن بود برای تولیدکنندگان به‌ویژه تولیدکنندگان استان مرکزی به وجود آید جلسه‌ای را تشکیل که نهایتا منجر به صورت جلسه‌ای شد که اصلاحیه ماده 45 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در پی داشت که در دو بند به ما ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بند نخست پرونده‌هایی بوده که اعلام وقوع جرم نشدند و قابل اعتراض در گمرک هستند که با این اعتراض مجددا به کار آنها رسیدگی می‌کردیم، موضوع بعدی پرونده‌های اعلام وقوع جرم شده‌ به تعزیرات است که به مرکز سازمان جهانی ما در گمرک ایران ارسال و آمار مشمولان را به تعزیرات حکومتی کل کشور اعلان کرده و از آنجا نیز موارد به سازمان تعزیرات استان‌ها اعلام شده و ظرف مدت 15 روز این اعلامات به ما ارسال شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر حدود 71 فقره پرونده  داشته که اعلام جرم نشدند، 32 فقره نیز اعلام وقوع جرم شدند که باید گمرک  ایران اسامی این 32 شرکت به همراه درصد یارانه آنها به سازمان تعزیرات اعلام کرده و از آنجا به ما انعکاس پیدا کرده تا پرونده‌های آنها مجددا به کارگروه‌ها ارسال شود.

حسینی عنوان کرد: حدود 177 میلیارد ریال ارزش کالاهایی بوده که اعلام وقوع جرم نشده، همچنین حدود 352 میلیارد ریال نیز ارزش کالاهایی بوده که اعلام وقوع جرم شده‌اند.

وی اضافه کرد:  علیه حدود 20 شرکت اعلام وقوع جرم نشده، همچنین 9 شرکت نیز اعلام وقوع جرم کرده‌ایم که در حال رسیدگی به پرونده‌های آنها هستیم، دو فقره نیز شرکت محکوم شده برای سال‌های 96 و 97  داشتیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم