Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:29:56 GMT

امداد و نجات دریایی ۱۵ نفر در روزهای طوفانی هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۲۷۱

امداد و نجات دریایی ۱۵ نفر در روزهای طوفانی هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از خدماتی رسانی به ۱۵ نفر در آب های این استان طی روزهای طوفانی و بارانی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اسماعیل مکی زاده،معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : طی یک هفته اخیر، به دلیل فعالیت یک سامانه ناپایدار جوی، شرایطی آب و هوایی طوفانی به همراه بارش رگباری باران در مناطق ساحلی و دریایی جنوب کشور حاکم شده بود که بر همین اساس، چندین سانحه دریایی و اعلام اضطرار توسط دریانوردان، مسافران و گردشگران در آب های هرمزگان رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهم ترین عملیات امداد و نجات دریایی انجام شده طی روزهای طوفانی و بارانی این استان، افزود: ۱۰نفر از سرنشینان یک قایق تفریحی و صیادی در شرایط نامساعد جوی نجات یافتند که قایق آنها در فاصله دو مایلی از اسکله گردشگری کندالو در جزیره قشم به سمت جزیره هنگام دچار شرایط اضطرار شده بود.

مکی زاده بیان کرد: در سانحه ای دیگر، به یک نفر از خدمه کشتی صیادی ملودی در فاصله ۲۰مایلی جنوب غربی بندر سیریک واقع در شرق هرمزگان خدمات رسانی پزشکی و امداد و نجات دریایی صورت گرفت. این دریانورد، به دلیل آسیب دیدگی شدید از ناحیه سر بر اثر برخورد با طناب سیمی تور ماهیگیری حین جمع آوری تور دچار شرایط اضطراری شده بود.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، علاوه بر این، شناور ناجی به یک نفر خانم باردار که سرنشین شناور مسافری نوروز۲۱ در مسیر جزیره هرمز به بندر شهید حقانی بود و همچنین یکی از خدمه کشتی بهشاد در موقعیت لنگرگاه بندرعباس نیز خدمات پزشکی ارایه کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین دو نفر سرنشین قایق صیادی در موقعیت چهار مایلی جنوب شرقی جزیره کیش که دچار مشکل آبگرفتگی شناور در شرایط نامساعد جوی شده بودند، با حضور به موقع شناور ناجی از خطر غرق شدن نجات یافتند.

مکی زاده با بیان اینکه هرمزگان سهمی ۳۹ درصدی از کل نوار ساحلی ایران و همچنین سهم ۴۰ درصدی از عملیات دریایی در سطح بنادر کشور دارد، گفت: در آب های حوزه استحفاظی این استان که شامل بخش قابل توجهی از دو پهنه آبی خلیج فارس و دریایی عمان می شود، هفت فروند شناور پیشرفته و مدرن ویژه عملیات جستجو و نجات دریایی در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط بحرانی آب و هوا و وضعیت های اضطراری فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شناورها، مشارکت گروه های مردمی نیز برای پشتیبانی و نقش آفرینی موثر در عملیات جستجو و نجات دریایی طی سالیان اخیر جلب شده است؛ این گروه ها در قالب ۲۴ ایستگاه همیار ناجی شامل قایق و تجهیزات ایمنی و نجات دریایی در جزایر، نقاط مختلف ساحلی و گردشگری هرمزگان ساماندهی شده اند و آموزش های تخصصی دریانوردی، ایمنی و امدادی لازم را نیز فراگرفته اند تا در شرایط اضطرار و بروز سوانح، فرشته نجات جان دریانوردان و مسافران دریایی باشند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ کارشناس اداره‌ کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در پاره ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات  رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه ای محتمل خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای  با احتمال گرد و خاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 وی گفت: سامانه همرفتی تا روز یکشنبه برای ساعاتی در نقاطی از استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی  فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: در مناطق دریایی استان نیز امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود و وضعیت دریا برای ساعاتی متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: همچنین امروز  احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت

وی توصیه کرد: رفت و آمدهای دریایی با احتیاط صورت گیرد و شناورهای سبک و صیادی در ساعات یاد شده از رفت و آمد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد