Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@12:29:45 GMT

جوان را فرصت بدانیم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۳۰۴

جوان را فرصت بدانیم

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛ علی بدر شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی،  با بیان اینکه امام خمینی(ره) نگاه خاصی به مقوله جوان داشت و جوانی را یک فرصت بزرگ برای جامعه می دید، گفت: جوامعی که به جوانان اتکا کنند، خیلی موفق هستند.

وی عدم اتکا به جوانان را عنصر اصلی فروپاشی رژیم گذشته عنوان کرد و گفت: جامعه‌ای که روی جوانان سرمایه گذاری کرده و از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف بهره ببرد، پویا و فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدرشکوهی، با بیان اینکه امام راحل جوانان را میراث جامعه دانسته و بر استفاده برحق از ظرفیت جوانان تاکید داشتند، اظهار کرد: امام (ره) پویایی را در ذهن جوانان ایجاد کرد؛ جوانی که زمانی منفعل و مستاصل بود، انقلاب و دفاع مقدس با اتکا به جوانان پیروز شد.

جوان را فرصت بدانیم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئولیت اصلی ما امروز این است که نوع نگرش به جوانان را تغییر داده و جوان را یک فرصت بدانیم، اظهار کرد: گردش نخبگان آن چنان که باید در قدرت اتفاق نیفتاده و بسیار کند است، توسعه اگر دانش محور باشد، اولین اتکایش باید جوانان باشد.

وی افزود: البته در مواقع حساسی چون دفاع مقدس از ظرفیت جوانان استفاده شده و نتیجه خوبی هم گرفته شد و ادامه این روند در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی امروزه ضروری است.

ضرورت فضاسازی برای آمدن جوانان به پای کار

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، نادیده گرفتن جوان را موجب چالش جدی در جامعه دانست و به ایکنا گفت: باید در قبال انتظارات ذهنی و علمی جوانان پاسخگو باشیم، زیرا بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هم تاکید بر روی جوانان و استفاده از توانمندی آنها است.

بدرشکوهی اظهار کرد: خوشبختانه امروز در شاخص توسعه استفاده از توانمندی زنان و جوانان روند رو به رشدی داشته و نگاه مثبتی به این امر وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اجتماعی و فرهنگی انقلاب ذهن نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کد خبر 6089998

دیگر خبرها

  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه