Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:38:40 GMT

تاکيد بر فرهنگ و هنر ايراني و جهاني شدن

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۷۹۷

تاکيد بر فرهنگ و هنر ايراني و جهاني شدن

خبرگزاري آريا- مدير مرکز نمايشي حوزه هنري کشور در قزوين گفت: در چهل سالگي انقلاب به پختگي قابل توجهي در هنر رسيده ايم و بايد در گام دوم، فرهنگ و هنر خود را به جهان صادر کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، کوروش زارعي گفت: داستان، تئاتر، فيلم و سينماي ايران بايد اکران جهاني شود فقط به شرط باور کردن خود، زيرا ايرانيان هوشمند، مستعد و هنرمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارعي بيان کرد: موسيقي، تئاتر و نمايش مي‌تواند پيام صلح طلبي ملت ايران را به جهانيان منتقل کند به طوري که در سال گذشته ما توانستيم با نمايش «آينه در سقف» در کشور آلمان مردم را متحير کنيم و توان هنر خود را به نمايش بگذاريم.
وي اظهار کرد: حوزه هنري قزوين از استان‌هاي فعال است که در پرورش استعداد‌هاي جوان موفق بوده و براي نمونه رويداد ملي تئاتر بچه‌هاي مسجد با کيفيت و انسجام خوبي برگزار شد.
مدير مرکز نمايشي حوزه هنري کشور تصريح کرد: استان قزوين در رشته‌هاي مختلف هنري از جمله موسيقي، خوشنويسي، تئاتر، تعزيه، نقاشي شاخص است و مي‌تواند در جشنواره‌ها بدرخشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکيد فرهنگ ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه