Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:23:50 GMT

بارشهای رگباری خراسان رضوی را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۰۹۱

بارشهای رگباری خراسان رضوی را فرا می گیرد

مشهد- ایرنا- مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه از پیش بینی آغاز بارشهای رگباری از عصر فردا 29 فروردین ماه در این استان خبر داد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی از عصر پنجشنبه این استان تحت تأثیر امواج سامانه فعال جوی در نواحی غربی کشور قرار می گیرد که پیامد آن وقوع بارشهای رگباری بهاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس بارندگی که همراه با افزایش شدت وزش باد پیش بینی شده تا روزهای میانی هفته آتی در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. بیشترین حجم بارش ناشی از فعالیت این سامانه جدید جوی برای روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه پیش بینی شده است.
هواشناسی خراسا رضوی همچنین آسمان استان برای روز شنبه آتی در اغلب نقاط کمی ابری و در ساعات عصر همراه با افزایش ابر پیش بینی کرد. در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و با حجمی بیشتر در شمال غرب خراسان رضوی رخ می دهد.
همچنین برای روز شنبه وزش باد به نسبت شدید گاهی شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی و شمالی خراسان رضوی پیش بینی شده است.
جمعه 30 فروردین جای نیز آسمان خراسان رضوی قسمتی ابری توام با افزایش ابر پیش بینی شده و بارشهای رگباری در نواحی مرتفع همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ رخ خواهد داد.
بر این اساس در طول روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آتی آسمان خراسان رضوی قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید لحظه ‌ای، افزایش ابر و رگبار باران توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ را شاهد خواهد بود.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي باران رگباري خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز جو استان اردبیل در بیشتر ساعات صاف و گاهی همراه با وزش باد ملایم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه پدیده‌ی قابل توجهی برای شهرهای استان انتظار نمی‌رود، افزود: در طول هفته افزایش چند درجه‌ای دما، غالباً در شمال و مرکز استان، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های کم فشار سطح زمین و گذر موج از تراز میانی جو بر میزان ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

کوهی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی در روز پنجشنبه و جمعه بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق در سطح استان انتظار می‌رود.

کد خبر 6091176

دیگر خبرها

  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش بینی هواشناسی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران